Update: Flamingo nu a transferat nici divizia de distributie a grupului, nici afacerea de distributie in totalitate. Obiectul tranzactiei il constituie cedarea catre Asesoft a unor contracte de distributie indirecta, ceea ce reprezinta doar o componenta din intreaga distributie a grupului. La nivelul anului trecut, proportia din cifra de afaceri aferenta respectivelor contracte era in jur de 15%.

Flamingo confirma si pe aceasta cale intentia de a continua afacerea de distributie directa, respectiv accesarea clientilor corporate si a proiectelor de infrastructura din zona de IT si comunicatii.

"Renuntam la o parte a afacerii noastre unde este evidenta o eroziune a marjelor de profitabilitate, pentru a ne focaliza pe celelalte componente mentionate anterior, in timp ce Asesoft isi creste volumele pe segmentul sau de specializare, ceea ce devine esential pentru un astfel de business si, de asemenea, isi imbunatateste mixul de produse, crescandu-si avantajul competitiv", declara Dragos Simion, presedintele Consiliului de Administratie al Flamingo International.

Flamingo si-a propus adresarea clientilor finali, atat prin contractele mari de distributie de tip ‘wholesale’, cat si prin componenta de retail a grupului, ambele segmente de piata pastrand, in ciuda situatiei economice actuale, un potential de crestere pe termen mediu si lung.

Pe de alta parte, ca urmare a schimbarii structurii de vanzari IT nu doar in Romania, ci si pe plan mondial, unde devine evident ca laptop-ul devine dominant in fata desktop-ului, piata de componente se micsoreaza, componentele fiind asociate cu precadere desktop-urilor. Implicit, operatorii de distributie din domeniul componentelor hardware si software trebuie sa se adapteze noilor conditii de piata, probabil catalizate si de situatia economica la nivel global.


Asesoft: Aveam nevoie de o crestere a gamei de produse si a numarului de clienti

"Prin aceasta tranzactie avem ca scop concentrarea grupului nostru catre vanzarea directa orientata spre clientii finali, atat prin retail, cat si prin contracte corporate de dimensiuni mari. Astfel, ne vom orienta cu precadere asupra segmentului de piata catre care am alocat cele mai mari investitii de extindere in ultimii trei ani, respectiv conceptul de retail de suprafata mare, precum si vanzarile directe catre corporatii sau proiecte de infrastructura", a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

Asesoft urmareste, prin achizitia realizata, sa-si creasca business-ul in acest an, chiar daca piata de distributie anunta scaderi: "Incheierea parteneriatului cu Flamingo International reprezinta va asigura stabilitatea afacerii noastre pe termen mediu si lung", a declarat Iulian Stancu (foto), director general Asesoft Distribution.

Transferul de contracte de distributie indirecta vine ca un pas necesar in consolidarea pietei de profil. In plus, in afara de vanzarile clasice, va fi dezvoltata si componenta online www.eflamingo.ro, adresata atat utilizatorilor individuali cat si firmelor, spun reprezentantii Flamingo International.

"Trebuie sa subliniem faptul ca pentru dezvoltarea afacerii Asesoft Distribution aveam nevoie de o crestere a gamei de produse, dar si a numarului de clienti adresati. Dezvoltarea Asesoft Distribution s-a axat pe vanzari indirecte, prin care produsele ajung la utilizatorii finali prin intermediul unei retele de parteneri. Ca urmare, consolidarea in cadrul Asesoft a vanzarilor Flamingo de acest tip este un demers care continua directia nosatra de crestere", a declarat Razvan Ziemba, director executiv Asesoft Distribution.

Rezultatele financiare preliminare consolidate ale Grupului Flamingo International indica o cifra de afaceri aferenta anului 2008 de 203 milioane euro, in crestere cu aproximativ 16% fata de 2007, la un profit operational zero.

Asesoft Distribution, una din cele mai mari firme de distributie de pe piata romaneasca, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 127 milioane de dolari, in crestere cu 22% fata de 2007, iar pentru acest an compania estimeaza o crestere de 2,5% a cifrei de afaceri pana la 130 de milioane de dolari, la o marja de profit care va ajunge la 1%.