TechCrunch, un renumit blog din industrie, a anuntat citand doua surse diferite ca Google si Twitter sunt in ultimul stagiu al discutiilor privind achizitia.

Nu a fost citat niciun pret de vanzare, insa acesta va fi probabil mai mare decat evaluarea recenta de 250 milioane dolari si mai mare decat oferta de 500 milioane dolari inaintata de Facebook in noiembrie 2008 pentru preluare, scrie Brand Republic.

Orice tranzactie cu Google ar implica probabil numerar si actiuni. Facebook a oferit pentru Twitter 500 milioane dolari in actiuni, dar cele doua nu s-au inteles la evaluarea site-ului de retea sociala. Spre deosebire de Facebook, Google a citat public si nu ar putea exista o neintelegere legata de valoarea actiunilor.

Cand Twitter a respins propunerea Facebook, co-fondatorul Biz Stone a avertizat ca site-ul de micro-blogging vrea sa ramana independent pentru a-si extinde “serviciul sau de mesagerie si pentru a incerca sa construiasca un model de business”.

Zvonul potrivit caruia Google poarta discutii cu Twitter privind o posibila preluare vine dupa ce luna trecuta Amazon a anuntat ca ar putea face o oferta de preluare pentru Twitter.

Combinatia dintre Google si Twitter este una care are un rol considerabil, dupa ce ar putea oferi gigantului de internet un avans considerabil in noul tip de media digital - Internetul in timp real.

“Noi credem ca in ceva timp valoarea reala a Twitter va fi in cautare. Compania detine cheile in cea mai buna baza de date in timp real si motor de cautare pe Internet, in timp ce Google nu are nicio activitate in acest domeniu”, scrie publicatia Techcrunch.

Puterea Twitter in piata de cautari a crescut exponential in ultimul an de cand a achizitionat in vara anului trecut motorul de cautare search.twitter.com.

Acesta a devenit un instrument inestimabil pentru companiile de marketing si comunicatii, dupa ce site-ul permite acestora o cautare in timp real pentru parerile consumatorilor legate de anumite marci.

Ca parte a tranzactiei, Techcrunch a declarat ca “cele doua companii vor lua in considerare lucrul impreuna la motorul de cautare in timp real al Google”.

De asemenea, au aparut stiri conform carora Twitter lucreaza cu Google pentru a vinde reclame.

Serviciul online de mesagerie este, de asemenea, vizat de din ce in ce mai multe companii importante pentru serviciul sau.
De exemplu, Dell foloseste Twitter pentru a vinde PC-uri si pentru a rezolva problemele angajatilor. International Business Machine il foloseste pentru a ajunge la cercetatorii care discuta pe site. Intel il viziteaza pentru a angaja ingineri, iar Microsoft sponsorizeaza site-ul care cuprinde comentarii ale executivilor din industrie.