Plecarea celor doi executivi, Chris DeWolfe si Tom Anderson, ale caror contracte ar fi expirat in luna octombrie, reprezinta o punte pentru viabilitatea site-urilor de retele sociale. Dupa ce in ultimii ani site-uri de retele sociale ca MySpace si Facebook au explodat in popularitate, ele sunt nevoite sa genereze un anumit venit si perspective de castiguri pentru sustinerea proprie.

Persoane apropiate situatiei au declarat ca News Corp a incheiat un acord pentru a-l numi pe fostul director operational de la Facebook, Owen Van Natta, ca CEO, pentru a-l inlocui pe DeWolfe. Pozitia i-ar fi putut reveni lui Jon Miller, fostul director executiv al AOL, care a fost recrutat de News Corp pentru a ocupa pozitia de director operational pentru divizia digitala. Insarcinat cu proprietatile digitale ale News Corp, a fost automat pentru sustinerea MySpace.

News Corp vede MySpace un punct critic in transformarea conglomeratului de televiziune traditionala, filme si ziare intr-un titan new-media. In timp ce MySpace crestea rapid dupa achizitia News Corp, anul trecut venitul sau a scazut sub estimarile executivilor, potrivit unei surse apropiate situatiei.

MySpace este in continuare site-ul de retele sociale dominant in Statele Unite, desi audienta americana a scazut in acest an. In acelasi timp, Facebook a depasit MySpace la audienta mondiala si creste destul de repede si in Statele Unite, cu 61,2 milioane de vizitatori unici, in timp ce MySpace are 70,1 milioane vizitatori.

MySpace a fost infiintata in 2003 de DeWolfe si Anderson si a fost preluata in urma cu patru ani, dupa ce reteaua a devenit foarte populara in randul muzicienilor. Compania-mama a MySpace, la momentul respectiv - Intermix, a negociat tranzactia, in valoare de 650 milioane dolari direct cu News Corp., lansand fondatorii inafara cercului de negocieri.

Presedintele News Corp., Rupert Murdoch, a incercat imediat sa calmeze fondatorii cu pachete salariale de 30 milioane fiecare, dar DeWolfe si Anderson au fost in continuare nemultumiti de faptul ca vanzarile de reclame ale MySpace sunt preluate de executivi Fox Interactive Media.

Relatiile s-au inrautatit dupa ce DeWolfe a ignorat sugestiile venite din partea presedintelui Fox Interactive Media, Ross Levinsohn, privind modalitatile de imbunatatire ale site-ului. Anderson controleaza dezvoltarea produselor si a fost criticat ca nu le implementeaza.

Tensiunile dintre fondatorii MySpace si News Corp au dus la demiterea lui Levinsohn in noiembrie 2006. El a fost inlocuit de nepotul sau, Peter Levinsohn, care i-a cedat lui DeWolfe controlul asupra vanzarilor de publicitate de la MySpace.

De asemenea, alti executivi de top de la MySpace, printre care Amit Kapur, fostul director operational, au parasit compania in luna martie pentru a-si deschide un start-up. MySpace nu a gasit inca succesori pentru aceste pozitii.