Producatorul taiwanez de electronice a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri in valoarea de 14,7 milioane euro, in scadere cu 30% fata de cea obtinuta in 2007, de 21 milioane euro, a spus Mike Borze (foto), Managing Director BenQ pentru Europa Centrala si de Est. Compania estima, in octombrie 2008, majorarea afacerilor pana la un nivel de 28 milioane euro.

Din punct de vedere al afacerilor, in primul trimestru al anului, BenQ a inregistrat aproximativ aceeasi valoare ca in ultimul trimestru al lui 2008.

In 2008, numarul de PC-uri vandute pe piata din Romania a fost de circa un milion, dintre care jumatate au fost notebook-uri, potrivit lui Dragos Salamac, team leader al companiei pe plan local.

“Desktop-urile vor disparea sau vor fi utilizate pentru gaming si segmentul de business. In schimb, cererea pentru netbook-uri este din ce in ce mai mare”, este de parere Salamac.

BenQ si-a extins portofoliul de produse din Romania prin lansarea unui nou monitor LCD Full HD, in format 16:9 si a unor proiectoare cu luminozitate ridicata sau distanta scurta de proiectie. In plus, BenQ si-a adaugat in portofoliu si noi categorii de produse, cum este cea a netbook-urilor ultraportabile (Joybook Lite) sau a dispozitivelor de Internet mobil (MID), precum si o categorie de PC-uri all-in-one (nScreen).

“Toate aceste dezvoltari reprezinta o continuare a strategiei pe care am gandit-o pentru Romania inca de acum cativa ani. Este evident ca am remodelat aceste planuri adaptandu-ne situatiei economice actuale, insa a ramas constanta convingerea ca un business trebuie sa se sustina extensiv, prin explorare de zone noi”, a declarat Borze.

Daca in anul trecut majoritatea veniturilor companiei proveneau din produse bazate pe tehnologia LCD, conform lui Salamac, trend-ul se va mentine si in acest an. “LCD-urile vor aduce cea mai mare parte din venituri”, sustine el.

Pe acest segment de piata, compania concureaza cu cei de la Samsung, iar in sectorul proiectoarelor – cu Epson