Condus de compania de cercetare Forrester Research pentru Shop.org (bratul online al Federatiei Nationale de Retail din Statele Unite), raportul a scos la iveala faptul ca majoritatea comerciantilor cred ca afacerile online sunt mai bine pregatite pentru a rezista crizei economice decat magazinele si cataloagele fizice, desi ambele sectoare au resimtit schimbari.

Companiile au raportat o reducere a angajarilor si a programelor scumpe pentru cautare, care include plata pentru afisarea progresiva in rezultatele consumatorilor pentru cautarile web. Comerciantii online ale caror companii au depasit asteptarile este posibil sa alimenteze mai mult investitiile in comertul online din lunile urmatoare, arata raportul.

“Retailerii online vor sa fie mult mai eficienti in ceea ce inseamna veniturile”, a declarat Scott Silverman, director executiv Shop.org.

Dezvoltarea unor strategii pentru canalele media sociale necesita anumite investitii in personal, dar multi comercianti vad oportunitati majore pentru a face cunoscut un mesaj pozitiv despre marca lor pentru un pret relativ mic.

De exemplu, un numar de magazine din Statele Unite, printre care Wal-Mart si General Mills, incurajeaza blogger-ii sa testeze produsele lor si sa scrie articole despre ele pe site-urile pe care le detin.

De asemenea, Silverman a declarat ca afacerile online active raman in continuare optimiste.

“Este sigur sa spui ca acestea continua sa fie un punct stabil din economie”, a declarat acesta.

Retailer-ii online au cunoscut un declin al mediei totale de cumparaturi, dar totusi consumatorii si-au marit numarul de tranzactii online.

Forrester a preconizat in luna ianuarie ca vanzarile online din Statele Unite, care au scazut timp de cativa ani, vor creste cu 11% - la 156,1 miliarde dolari, in 2009, comparativ cu o crestere de 13%, cat a fost inregistrata in 2008, scrie publicatie InternetRetailer.

Pentru anul 2010, Forrester a proiectat o crestere de 13%, pentru 2011 una de 10%, de 9% pentru 2012 si de 8% pentru 2013. Aceste estimari exclud insa vanzarile online de bilete pentru vacanta.

Aproximativ 30% dintre retailer-ii intervievati se asteapta sa-si reduca in acest an cheltuielile in operatiunile web, in timp ce 24% au declarat ca le vor mari, iar 46% au declarat ca vor cheltui cat au planuit, potrivit studiului.

Retailerii online au declarat ca se vor axa pe marketing-ul prin email, iar aproape 90% dintre retailer-i au listat acest proces ca o prioritate de top.

Silverman a declarat ca retailer-ii sunt mult mai sofisticati in privinta email-ului pentru a atrage si retine consumatorii specifici. Aproape trei sferturi dintre retailer-ii care au participat la sondaj planuiesc trimiterea de email-uri bazate pe preferintele consumatorilor sau achizitiile anterioare.

Privitor la intrebarile legate de potentialul vanzarilor pentru marketing-ul in canalele media sociale, cum ar fi blog-urile si retelele sociale, studiul a scos la iveala ca firmele care au crescut mai repede decat se asteapta sunt mult mai probabil sa imbratiseze astfel de initiative. Din 20 de retailer-i ale caror afaceri au depasit asteptarile, 12 au declarat ca vor investi mai mult in initiative de marketing sociale in acest an.

Dintre retailer-ii care se pregatesc sa diminueze cheltuielile in afacerile online din acest an, doar 24% planuiesc sa taie cheltuielile din canalele media sociale, care indica o disponibilitate de a experimenta acest sector aflat in dezvoltare, mai anunta studiul.

In ceea ce priveste revizia tehnologiei sau dezvoltarea de programe in care clientii pot cumpara articole comandate online din magazine, jumatate dintre retailer-i au declarat ca ar dori sa incerce astfel de initiative in acest an.