Producatorii importanti de telefoane mobile cu terminale smartphone mai putin populare s-au axat pe segmentul mai ieftin al pietei, dezvoltand instrumente pentru consumatori care nu vor sa semneze contracte pe termen lung, potrivit companiei americane de cercetare Strategy Analytics.

Atentia crescuta a liderului pietei americane, Samsung Electronics, care in primul trimestru detinea 27% din piata totala, si LG Electronics este de asteptat sa coopereze cu micii furnizori care si-au castigat sprijinul servind furnizorii regionali. Acest lucru ar putea intuneca perspectivele noilor intrati ZTE si Huawei din China, a declarat Bonny Joy, analist telecom la Strategy Analytics.

Vanzarile totale de telefoane mobile din Statele Unite au crescut cu 10% ca volum, dupa ce principalele piete de telefoane mobile au infruntat o scadere de 13% a vanzarilor globale de telefoane mobile. Furnizorii americani ofera reduceri importante pentru smartphone-uri, care necesita un abonament lunar pentru a plati costurile totale ale actualizarilor pentru telefoanele lor. In segmentul telefoanelor ieftine, Stategy Analytics a raportat o crestere semnificativa in telefoanele preplatite.

Producatorul de smartphone-uri Research In Motion a vandut cinci milioane de telefoane BlackBerry in primul trimestru, de trei ori mai mult decat 1,7 milioane de iPhone-uri vandute de Apple. HTC, producatorul telefonului G1 dezvoltat de Google, a vandut un milion de unitati in Statele Unite, triplandu-si nivelul din anul anterior. Vanzarile acestor trei producatori au crescut cu 76% fata de anul anterior.

“Segmentul de smartphone ar putea avea un moment de crestere, dupa ce noi instrumente bazate pe sistemele de operare Android si Windows Mobile, dar si Palm Pre se vor alatura trio-ului pana la sfarsitul anului, oferind mai multe optiuni consumatorilor", a declarat Joy.