Flamingo a raportat vanzari de 23,3 milioane euro (100 milioane lei), aferente primului trimestru din 2009, atingand astfel valorile bugetate anterior.

In aceeasi perioada a anului trecut, compania a avut vanzari totale de 46,1 milioane euro (170 milioane lei), din care 27,1 milioane euro (100 milioane lei) provin din partea de retail, iar restul de 19 milioane euro (70 milioane lei) - din distributie.

Vanzarile pe retail ale companiei au inregistrat, in T1 din 2009, un declin de 34% comparativ cu anii precedenti - ceea ce reprezinta o evolutie peste cea a pietei, care a scazut cu 40%. In ciuda acestor cifre, datorita reorganizarii din structura costurilor operationale, compania estimeaza ca va incheia anul cu un EBITDA pozitiv.

"Costurile operationale au inregistrat o tendinta descendenta la nivel anual, chiar daca activitatea de retail s-a extins", a declarat Jiri Rizek, CEO-ul Flamingo International.

In continuare, planul companiei este de optimizare a structurii costurilor si de pregatire pentru cele mai proaste scenarii. "Rezervele de cash flow raman principalul factor de concentrare in ceea ce priveste activitatea grupului", a mentionat el.

In schimb, reprezentantii companiei se asteapta la un reviriment al pietei in a doua jumatate a anului, prognozand un decembrie 2009 mai bun decat cel de anul trecut.

"Ne asteptam la o redresare a trendului actual de pe piata de profil, in a doua jumatate a anului, fapt ce va fi determinat si de ieftinirile semnificative ale anumitor categorii de produse", a spus Rizek.

Potrivit presedintelui Flamingo International, Dragos Simion, piata de electronice, electrocasnice si IT&C a scazut in acest prim trimestru din 2009 cu 35-40%, iar cel mai afectat sector a fost IT&C-ul, care a coborat cu 60%. In plus, vanzarile de produse albe au inregistrat scaderi de 30-35%.

"Totusi, acest sector nu va fi foarte afectat, intrucat produsele albe raman de necesitate", adauga Simion.

In acest moment, numarul de magazine din portofoliul grupului Flamingo a atins 90 de unitati, fata de 118, cat se inregistra in trimestrul intai al anului trecut. Din cele 90 de unitati deschise in prezent, 29 sunt magazine Flanco World.

"Am inchis magazinele mici care urmau sa aiba o perspectiva negativa de dezvoltare si am preferat sa micsoram magazinele mari, scopul vizat fiind acela de a ne adapta mai bine vanzarile la suprafata", a spus presedintele companiei.

Astfel, la ora actuala, din punctul de vedere al suprafetei nete de vanzare, magazinele Flanco World reprezinta 70% din suprafata totala a grupului, magazinele Flanco - 26%, iar Flamingo Computers - 4%.

In acelasi timp, retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C si-a redus si gama de produse. Daca inainte Flamingo avea 15.000 de produse, in prezent, acestea s-au redus ca numar pe fiecare categorie de produs in parte.

"Ne-am redus gama de produse la 13.500, pentru ca anumite produse nu se vindeau si aveau nevoie de un timp de expunere in magazine de doua ori mai mare decat altele", completeaza Simion.

Grupul Flamingo avea 970 de angajati in aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce inseamna ca, prin inchiderea anumitor magazine, compania a fost nevoita sa renunte la o parte din salariati.