Doua dintre cele mai de succes companii IT din lume, IBM si Google, au lansat in aceasta saptamana noi produse. Majoritatea analistilor sustin ca aceasta strategie de dezvoltare in acest moment este pentru a ajuta companiile sa se departajeze de competitorii sai. Investitiile din cercetare si dezvoltare au ajutat cele doua companii sa creeze un domeniu de aplicare destul de larg pentru a deveni o necesitate a consumatorilor.

IBM a lansat aplicatia de “flux de calcul” (stream computing) care permite companiilor sa vizualizeze si sa analizeze o cantitate mare de date in timp real. “Systemul S este construit pentru a analiza fluxurile de date in timp real si ar putea contribui la monitorizarea tranzactiilor institutiilor financiare si a riscurilor. De asemenea, un producator de chip-uri ar putea sa monitorizeze intregul proces de fabricatie care implica adesea intre 500 si 1.000 de pasi”, a anuntat IBM.

Abilitatea de a accesa astfel de informatii va fi, fara indoiala, valoroasa pentru guverne, industria financiara si companii multinationale cu mii de magazine. Noul soft este unic si pare a nu avea vreun competitor direct in aceasta zona.

De asemenea, Google a anuntat lansarea unui nou set de produse. Unul dintre aceastea permite consumatorilor sa acceseze cantitati foarte mari de date si sa le organizeze sub forma de tabele. La lansarea noilor aplicatii, Google a anuntat “ca doreste deschiderea de noi modalitati de cautare care anterior nu au fost disponibile”. Yahoo si Microsoft nu detin un astfel de software pentru a concura cu noua tehnologie, potrivit The New York Times.

Actiunile Google si IBM au depasit cotatiile multor giganti IT precum Hewlett Packard, Microsoft, Cisco si Oracle. Fiecare dintre aceste companii dispune de castiguri substantiale si un numar mare de personal, dar nu provoaca un interes similar cel putin pentru investitorii care aloca zeci de milioane de dolari in actiunile acestora, scrie Time.

In majoritatea cazurilor, IBM si Google au strategii diferite fata de celelalte companii. IBM produce venituri din vanzarea de instrumente hardware, servicii catre clienti si soft-uri la preturi ridicate, catre companii importante si guverne. Google are milioane de utilizatori care nu platesc nimic pentru a folosi serviciul, dar atrage milioane de companii de publicitate care cheltuiesc bani pentru a atrage consumatori care se uita la rezultatele de cautare.

Cele doua companii au un punct comun prin faptul ca nu vor sa infrunte diferite riscuri, desi aceste lansari ar putea sa incetineasca dezvoltarea unor noi produse. Noile instrumente ar putea sa nu aduca venituri imediate, dar acestea au fost lansate pentru a tine Google si IBM departe de ceilalti competitori, sustin specialistii din industrie.