Pentru a preveni pericolele crizei economice, compania a luat masurile necesare pentru a asigura o crestere sanatoasa a afacerilor companiei si in 2009.

In plus, pentru a se mentine la acelasi nivel pe piata pe care opereaza, compania isi propune sa renunte la angajatii mai putin productivi si sa-i pastreze doar pe cei eficienti si talentati. “Vom continua procesul de recrutare, insa mai prudent, intr-un ritm mai rezervat, cu o selectie mai atenta a candidatilor”, au declarat, pentru Wall-Street, reprezentantii The Red Point.

Compania a avut in 2008 afaceri de 13,35 milioane lei (3,6 milioane euro), in usor avans fata de 12,46 milioane lei (3,7 mil. euro), conform datelor prezentate pe pagina de Internet a Ministerului de Finante.

In 2008, compania a deschis Play.Point, un spatiu de relaxare pentru angajati, a carui investitie s-a ridicat la aproximativ 30.000 euro.

Compania a luat nastere in anul 2001, pornind ca furnizor de solutii informatice pentru managementul afacerii. Actionarii pe care ii are in prezent sunt Alexandru Uglea, Elvis Ciocoiu si Vasile Catea.

In calitate de membru fondator, Uglea vede solutiile software ca un mijloc pentru progresul economic si nu doar un instrument al industriei IT.

Potrivit opiniei sale, “solutiile software sunt adevarate motoare ce permit unei companii sa-si dezvolte business-ul in perioade favorabile, de crestere economica, chiar daca acestea sustin si contribuie la optimizarea utilizarii resurselor si controlul mai performant al costurilor si in momente de criza”.

Care este secretul supravietuirii unei companii de dimensiuni medii pe timp de criza? Din experienta acumulata pana acum, oficialii The Red Point considera ca orientarea catre o specializare pe verticala sau pe dimensiuni de proiecte, o oferta structurata si flexibila, dar completa - solutie, implementare, localizare, adaptare, suport, pret - pot asigura un avantaj care, daca este fructificat, poate asigura “supravietuirea” unei companii de aceste dimensiuni.

“In cazul companiilor similare noua, succesul in aceasta perioada va consta intr-o mai buna comunicare cu potentialii clienti situati pe nisele compatibile modelului de business dezvoltat. Concentrarea pe nise si specializarea expertizei proprii in aceasta directie asigura livrarea unor produse si servicii de calitate, traduse intr-un plus de valoare adaugata pentru clienti”, adauga reprezentantii companiei specializate in dezvoltarea de solutii software.

Initial, firma a inceput ca un centru de dezvoltare software, dezvoltand si distribuind solutii software pentru managementul afacerilor. Activitatea a inceput cu dezvoltarea aplicatiei Roads, aplicatie de management al achizitiilor, modelata pe specificul Companiei Nationale de Cai Ferate.

Investitia initiala a fost minima pentru un start-up de acest gen si a presupus resurse hardware si salariile pentru angajati. The Red Point si-a inceput activitatea cu un numar de 6 angajati si a ajuns, in prezent, sa aiba 70 de salariati.

In acest an, investitiile se axeaza pe dezvoltarea echipei de vanzari, in vederea cresterii performantelor, in paralel cu consolidarea si vanzarea produselor existente deja in portofoliu, preum si consolidarea echipelor.

Din portofoliul de clienti al companiei fac parte circa 20 de institutii de invatamant superior din Romania, dintre care Universitatea Bucuresti, Universitatea Lucian Blaga din Sibiu, Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative din Bucuresti, Universitatea "Andrei Saguna" din Constanta, Universitatea “Mihail Kogalniceanu” din Iasi, dar si companii precum Vel Pitar, Electrica Dobrogea SA, Dedeman SRL Bacau, Compania Nationala Loteria Romana si institutii ca CNCFR si ISPCF.

The Red Point concureaza pe piata romaneasca de solutii software cu CriSoft, Ness Technologies Romania, Novensys, Romsys, Sistec-Sbsol, Siveco, Softwin SA, Total Soft sau Wizrom Software.