Gigantul software vrea sa prezinte publicului noul motor de cautare in cadrul conferintei IT “D: All Things Digital”, organizata de News Corp.

Motorul de cautare, denumit Kumo.com, a fost testat timp de cateva luni in interiorul Microsoft, fiind construit pentru organizarea mai buna a rezultatelor de cautare si pentru a reduce timpul utilizatorilor care isi petrec vremea in jurul paginilor Web incercand sa gaseasca informatii.

Totodata, Yahoo a anuntat ca planuieste sa-si imbunatateasca pozitia in piata cautarilor lucrative prin raspunderea cererilor de cautare cu date specifice, cum ar fi adrese, fotografii si alte informatii diferite de trimiterile catre pagini Web.

Tehnologia este construita pentru a reduce durata cautarilor prin gruparea rezultatelor de cautare. De exemplu, pentru un model de masina, motorul va grupa pe portiuni in categorii care sa vina in ajutorul utilizatorului, folosind cotele masinii, discutiile online de pe diferite forumuri si clip-uri care prezinta automobilul. Microsoft planuieste o campanie de publicitate majora pentru promovarea noului motor de cautare si a angajat agentia JWT, o unitate a WPP, pentru a dezvolta campania acestui produs, au declarat persoanele apropiate situatiei.

In cadrul unei conferite de presa, Yahoo, a anuntat ca incearca sa imbunatateasca raspunsurile la cererile de cautare cu tehnologii care clasifica mai bine datele haotice aflate pe Internet, cum ar fi locatii, critici, adrese si date. Compania a inceput sa faca analiza computerizata si sa testeze fluxuri specifice de informatii pe care le primeste de la partenerii sai. Unele dintre tehnologii sunt deja folosite intr-o versiune beta pe Yahoo.

ComScore, compania care masoara audienta online, a anuntat ca in luna aprilie rata de utilizare a celor doua motoare de cautare Microsoft si Yahoo a scazut cu 8,2% si respectiv 20,4%. Google a crescut cu 0,5%, la o cota de 64,2% din cautarile online din Statele Unite.

Acest context este motivul pentru care executivii Microsoft si Yahoo urmaresc un potential parteneriat, in pofida efortului abandonat de Microsoft de a cumpara Yahoo pentru 45 miliarde dolari.

Cele doua companii discuta un acord complex in care Yahoo ar putea vinde tehnologia de cautari web si publicitate online catre Microsoft, in schimbul unui pret si a unei cote din veniturile provenite din publicitatea online aratata pe Yahoo, au mai declarat sursele.