Gigantul de electronice, care a anuntat recent primele pierderi anuale din ultimii 14 ani, va mentine aproximativ 1.200 de furnizori din actuala retea formata din 2.500 de furnizori, a anuntat o purtatoare de cuvant a companiei, scrie BBC News.

“Planuim sa achizitionam anumite parti si anumiti furnizori sub marca «Sony group» si sa renuntam la companii care iau decizii separate”, a mai declarat purtatoarea de cuvant.

“Prin reducerea numarului de furnizori, comenzile catre distribuitorii individuali ar putea sa creasca. Acest lucru ne-ar putea permite sa negociem preturi mai mici”, a anuntat compania.

Directorul executiv Howard Stringer, care in 2005 a devenit primul director executiv stranier al Sony, se afla sub presiunea actionarilor pentru a parasi compania din cauza celor doi ani de pierderi consecutive de la listarea companiei la bursa, in 1958.

Sony a inregistrat pierderi de 98,9 miliarde yeni (un miliard dolari) in anul financiar incheiat in luna martie si se asteapta sa incheie actualul an cu alte 120 miliarde de yeni in pierdere.

Obiectivul companiei este de a reduce costurile de furnizare cu 500 miliarde yeni, sau cu 20% in actualul an fiscal care coincide cu o competitie acerba de preturi, a mai anuntat compania.

“Daca pretul produselor finale va scadea, vom fi nevoiti sa gasim modalitati de a reduce costurile de productie”, a declarat purtatoarea de cuvant.

Sony a disponibilizat 16.000 de angajati si va reduce cu 10% productia din fabrici ca parte a eforturilor companiei de a taia din costuri cu 300 miliarde yeni pe an.

Compania a intampinat dificultati si din partea unei competitii dure venita din partea produselor rivale, cum ar fi iPod de la Apple si Wii de la Nintendo.