Google a anuntat ca vrea sa construiasca un “ecosistem de carti digitale” pentru a permite editorilor parteneri sa vanda accesul la titlurile lor, chiar daca cei care le cumpara nu au cititoare de carti speciale ca Reader de la Sony si Kindle de la Amazon. Serviciul ar putea fi lansat la sfarsitul acestui an, scrie Wall Street Journal.

Liderul in cautarile online, Google, ar putea sa fie un important competitor pentru Amazon, care vinde carti digitale costruite special pentru cititorul Kindle. O diferenta importanta ar putea fi ca gigantul in cautari va permite utilizatorilor Google Book Search sa cumpere accesul la licenta cartilor de la orice computer, cititor sau telefon mobil conectat la Internet.

Consumatorii vor cumpara accesul la o carte prin Google Book Search si vor avea dreptul de a vizualiza titlul intr-un timp nelimitat, a declarat o persoana apropiata situatiei. Nu se stie daca cititorii vor fi nevoiti sa plateasca pentru o carte pe care nu o descarca pe computerul, telefonul mobil sau cititorul electronic.

Google va permite editorilor sa isi stabileasca propriul pret, desi compania isi rezerva dreptul de a reduce preturile pe propria cheltuiala. Amazon percepe o taxa de 10 dolari per carte.

Compania poarta discutii cu editorii, iar detaliile specifice ale proiectului urmeaza sa fie determinate.

Google ar putea ajunge cel mai mare distribuitor de carti digitale, datorita extinderii sale pe Internet, dar si datorita pietei de carti digitale care evolueaza asemanator cu piata de muzica digitala, in care, de exemplu, iPod de la Apple a fost construit pentru a rula muzica disponibila prin magazinul online iTunes, sustin analistii din piata.

Patrunderea Google in vanzarea de carti ar putea ajuta la imbunatatirea relatiilor cu editorii si autorii, dupa ce acestia au declarat ca proiectul Book Search de a digitaliza mai mult de 7 milioane de carti a violat drepturile de autor.

De asemenea, Amazon a anuntat ca va lansa cititorul Kindle DX, cu un ecran mai mare, pe data de 10 iunie.