Astfel, prin Strategia nationala pentru serviciul universal se va asigura, pana la data de 31 decembrie 2012, accesul la reteaua publica de telefonie, la punct fix, pentru fiecare cetatean al Romaniei, precum si serviciul de informatii privind abonatii si punerea la dispozitie a registrelor abonatilor.

Totodata, documentul prevede asigurarea accesului la telefoanele publice cu plata si asigurarea de conditii egale pentru utilizatorii cu handicap.

"Prin noua strategie se va miza pe dezvoltarea de infrastructura si se va renunta la solutia telecentrelor. Se va pune accent pe dezvoltarea de retele fixe si mobile care vor furniza servicii la punct fix. Ele vor fi finantate din fondul de serviciu universal si vor asigura accesul populatiei in procent de 100% pana in 2012. Conform strategiei se vor realiza investitii in infrastructura care vor fi destinate zonelor neacoperite sau acoperite partial cu servicii de comunicatii electronice", se arata in comunicatul ministerului.

Un alt element al noii strategii este introducerea unui nou model de finantare. Astfel, fondul pentru serviciul universal va fi colectat dupa organizarea procedurii de licitatie, cand se va cunoaste suma necesara pentru finantarea serviciului universal.

Ulterior, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii va proceda la colectarea acestei sume de la operatorii si furnizorii de comunicatii electronice.