De asemenea, directorul executiv a desconsiderat ingrijorarile conform carora noul motor de cautare lansat de Microsoft - Bing - va depasi Google in piata cautarilor online.

“Nu este prima incursiune facuta de Microsoft in piata”, a declarat Schmidt in cadrul unui interviu acordat Fox Business News. “Ei fac asta aproape o data pe an. Nu cred ca lansarea Bing va schimba ceea ce facem noi. Noi suntem legati de cautare, noi facem lucrurile de succes prin puterea inovatiei”, a declarat CEO-ul Google.

ComScore, organizatia care masoara traficul pe Internet, a anuntat ca noul motor de cautare a avut in perioada 2-6 iunie o rata de penetrare de 15,5%, in crestere de la 13,8%, cat era in perioada 26-30 mai, pentru generatia anterioara a Microsoft, Life Search. “Aceste date initiale sugereaza ca motorul de cautare Bing a generat interes printre consumatori, rezultand un avant in angajamentul cautarilor si o imbunatatire imediata a pozitiei Microsoft in piata cautarilor”, a declarat Mike Hurt, vice-presedinte ComScore.

Schmidt a declarat ca Google intentioneaza pentru anul viitor sa se axeze pe distribuirea de soft-uri de tip open source, soft-uri pentru telefonie mobila si tehnologie cloud.

“Am urmarit industria ca sa facem cateva achizitii”, a declarat Schmidt. “Am studiat piata in ultimele luni. Inafara de o companie mare nu am gasit altele care sa ne atraga atentia in mod special. Am inceput discutiile cu un numar de companii mici, dar nu am avansat aceste discutii”, a declarat Schmidt.

“Ne axam in special pe tehnologie. E vorba de un raport intre o constructie tipica si o achizitie: cat va dura pentru a construi tehnologia respectiva cu inginerii nostri, sau daca sunt ingineri in aceste companii care au costruit acest lucru”, a declarat Schmidt.

Declaratia directorului executiv vine dupa ce cresterea motorului de cautare a fost incetinita din cauza crizei economice si a declinului abrupt din publicitate.