Compania americana IT isi dedica investitiile catre segmentul de consumatori care folosesc telefoanele mobile in locul computerelor pentru a fi online.

Compania a anuntat ca 83% din populatia lumii nu are acces la computer.

“Treptat, telefoanele mobile devin omniprezente si ne ajuta sa depasim multe limite”, a declarat Guruduth Banavar, director al laboratorului de cercetare IBM din India.

“Cu o penetrare mare, cu o interfata simpla pentru utilizatori si avantajul semnificant al costurilor pentru utilizatorii finali, telefoanele mobile controleaza viitorul comunicatiilor si al schimbului de informatii”, a declarat acesta.

“Acest anunt indica faptul ca IBM are activitati in acest spatiu. In timp ce compania lucreaza deja in industria wireless, aceste investitii indica faptul ca nu este doar un proiect, ci o parte din viitorul companiei”, a declarat Kevin Fitchard, editor TelephonyOnline.

IBM a anuntat ca telefoanele mobile au depasit in prezent telefoanele traditionale, iar oportunitatile pentru crestere in segment sunt enorme.

Potrivit Institutului pentru Valoarea Afacerilor, numarul utilizatorilor de telefoane mobile va creste cu 191% in intervalul 2006-2011 si ar putea atinge aproape un miliard de utilizatori.

Pietele emergente ca India si China vor fi principalele arii de focus ale companiei.

Un program-pilot pe care compania l-a lansat in India este dedicat sa ajute consumatorii si proprietarii de mici companii sa gaseasca si sa furnizeze informatiile online prin propriile telefoane mobile.

Programul numit “Spoken Web” permite consumatorilor sa creeze si sa disemineze continutul relevant si sa interactioneze cu site-urile de e-commerce folosind cuvinte rostite prin telefon in locul unor cuvinte scrise.
Alte doua arii pe care IBM se concentreaza sunt abilitatea mobila pentru intreprinderi si experientele mobile ale utilizatorilor.

Intr-un alt proiect de cercetare, IBM Research Lab in Haifa lucreaza cu Taiwan Mobile, o companie de servicii de telecomunicatii din Taiwan, pentru a analiza informatiile clientilor si pentru a imbunatati activitatea afacerii bazate pe preferintele utilizatorilor, contextul si istoria de tranzactii ale acestora.