“In acesti cinci ani ne-am dublat cifra de afaceri si ne-am consolidat pozitia in piata, nu numai ca furnizor de tehnologie IT, dar si ca jucator in piata de servicii IT – lucru nu tocmai usor, avand in vedere pozitionarea globala a brand-ului”, a declarat, pentru Wall-Street, Marius Persinaru (foto).

Aceste rezultate se datoreaza, conform noului vicepresedinte al operatiilor DMO Est, unei strategii de afaceri foarte bine ancorata in realitatile pietei, strategie care a fost redefinita inca din 2004.

Printre cele mai mari realizari pe care le-a avut la conducerea Xerox Romania si Moldova se numara echipa formata, alaturi de care a lucrat in tot acest timp, dar si parteneriatele incheiate.

“Ca si organizatie, ne-am stabilit orientarea inspre o cultura puternic bazata pe dezvoltarea oamenilor, care sa aduca in activitatea profesionala zilnica setul de valori pe care oamenii l-au definit drept ideal”, spune Persinaru.

De cand conduce aceasta echipa, compania s-a deschis foarte mult si parteneriatelor in toate segmentele de business.

“Optiunea noastra a fost de a stabili modul cel mai eficient de a acoperi cat mai bine segmentul respectiv. Acolo unde produsul (solutia) a permis, am cautat parteneriatele prin care sa putem raspunde cat mai multor clienti, si ne-am pastrat la abordarea directa in proiectele care necesitau multa expertiza greu de transferat”, adauga el.

Desi a fost o experienta din care a avut de invatat foarte multe lucruri, Persinaru regreta ca au ramas cateva puncte pe lista sa pe care nu le-a dus la bun sfarsit. Timpul sau resursele nu i-au permis, la momentul respectiv, spune el.

Ce provocari va intampina din noua functie

“Fiind o functie nou creata, probabil ca pe cele mai multe dintre provocari nici nu mi le pot imagina. Altele le-am cautat, cum ar fi faptul sa devin mult mai <<strategic>>, fata de <<operational>>”, a spus Marius Persinaru.

De la functia in care a fost investit, fostul sef al Xerox Romania si Moldova se asteapta la doua lucruri – sa se faca util si sa se simta implinit.

El va urmari sa adapteze impreuna cu echipele de management locale strategia corporatiei la specificul fiecarei piete si sa asigure implementarea rapida a respectivelor strategii.

Intrebat care este strategia pe care o va aplica grupul in aceasta zona de piata, a tarilor emergente si ce se va schimba la nivelul viziunii cu care vor fi conduse operatiunile din est, Persinaru raspunde ca este prea devreme pentru a putea da un raspuns.

Trebuie mai intai realizata o analiza cat mai detaliata asupra pietelor din tarile emergente.

„Viziunea mea personala are in vedere, pe de o parte, nevoia de infrastructura in toate tarile din regiune, ceea ce inseamna prezenta masiva ca si vendor de harware, insa si potentialul urias din zona de externalizare de procese de business. Ramane de vazut in ce masura se regasesc aceste doua directii in realitatile din fiecare operatiune”, afirma acesta.

Piata pe care o va conduce, referindu-se la tari emergente, are un potential foarte mare, drept pentru care va fi necesara identificarea strategiei potrivite specificului fiecarei zone in parte.

Mai mult decat atat, dupa terminarea crizei, Persinaru se asteapta la cresteri serioase in sectorul IT.

Marius Persinaru va coordona activitatea Xerox in zonele incluse in Europa Centrala si de Est, Israel, Turcia, Rusia, Orientul Mijlociu, Africa si India si va incepe noul mandat de la 1 iulie. In urmatoarele 12 luni, el va lucra de la sedi8ul Xerox din Romania.