"Planul de restructurare, ce se va desfasura in toate diviziile, va reduce efectivele MySpace la nivel international la 150 angajati, de la 450 in prezent, si va duce la inchiderea a cel putin patru birouri din strainatate", a anuntat compania, conform NewsIn.

Planul, ce vizeaza concentrarea efectivelor intr-un numar mai mic de teritorii, va face ca Berlin, Londra si Sidney sa devina "platforme regionale predominante" pentru activitatile grupului.

Prin urmare, situatia birourilor din Argentina, Brazilia, Canada, Franta, India, Italia, Mexic, Rusia, Suedia si Spania va fi examinata, in vederea unei posibile restructurari, a adaugat compania, care a anuntat ca filialele din China si Japonia nu sunt vizate.

"Este clar ca pe pietele internationale, ca si pe piata din Statele Unite, efectivele MySpace au devenit prea costisitoare pentru a fi pastrate in conditiile economice actuale", a declarat directorul general al societatii, Owen Van Natta.

Jumatate din cei 130 milioane utilizatori ai portalului sunt din Statele Unite.

Confruntandu-se cu o concurenta acerba din partea Facebook, portalul de socializare ce apartine, prin intermediul News Corporation, magnatului Rupert Murdoch, a anuntat pe 16 iunie ca va concedia aproape o treime din forta de munca, echivalent cu circa 500 angajati.

Compania MySpace, care are aproximativ 125 milioane de utilizatori, a fost afectata de popularitatea retelelor rivale precum Facebook si Twitter.

Un studiu realizat de Knowledge Networks arata ca retelele de socializare nu pot reprezenta canale profitabile pentru transmiterea mesajelor publicitare, pentru faptul ca mai putin de 5% dintre utilizatori isi iau, in mod frecvent, informatii despre anumite produse din aceste medii online.

Facebook, care obtine castiguri din publicitatea online, se foloseste de pozitia dominanta avuta in cadrul site-urilor de socializare pentru a atrage investitorii, in contextul conditiilor dure de pe piata pentru reclamele online.