Astfel, pana in 2014, se estimeaza ca vor fi 3,4 miliarde de abonati la broadband, cel mai mare potential in acest sens urmand sa il aiba tarile in curs de dezvoltare.

Accelerarea dezvoltarii globale cu ajutorul mobile broadband


Internetul a avut un impact cu adevarat revolutionar asupra modului in care oamenii reactionau sau isi administrau afacerile. Cu toate acestea, tarile aflate in proces de dezvoltare trebuie sa gaseasca rapid mijloace prin care sa ofere locuitorilor lor Internet in banda larga, astfel incat distanta digitala dintre oameni sa se micsoreze cat mai mult posibil. Cercetarile desfasurate de Ericsson au aratat ca odata ce locuitorii din tarile emergente au luat contact cu comunicatiile de voce si de date de baza, au devenit nerabdatori sa profite si de avantajele serviciilor de Internet pentru a le imbunatati existenta personala si viata profesionala.

Cele mai noi tehnologii din familia 3GPP – care include GPRS, EDGE,WCDMA,HSPA si acum LTE – extind acoperirea si viteza broadband-ului, in acelasi timp mentinand compatibilitatea cu retelele de baza,refolosind mecanismele de abonare, eficienta spectrala, baza de cunostinte si avantajele la scara pe care le ofera infrastructura GSM.

Practic, companiile, oricat de mici, au oportunitati noi de dezvoltare odata ce sunt conectate la Internet. Fie ca e vorba de o pagina web proprie pentru prezentarea produselor sau serviciilor, fie ca este accesul liber la o baza de date enorma referitoare la piata pe care activeaza, companiile acceseaza, prin intermediul Internetului, o gama virtual nelimitata de oportunitati. In plus, pot lucra mai eficient prin intermediul posibilitatilor multimedia de comunicare online, de la e-mail la conference calls si mesenger.

O societate informationala globala isi poate gasi cu usurinta materializarea prin intermediul telecomunicatiilor. Astfel, acoperirea telefoniei mobile a atins un procent de 80% din populatia lumii, adunand aproximativ 4 miliarde de abonati. Mai mult, un studiu datand din 2005 a demonstrat ca, in cele 57 de state aflate in proces de dezvoltare incluse in proiect, impactul asupra cresterii economice anuale a fost de 1,2 procente pentru fiecare crestere de 10% a numarului de abonati la telefonia mobila.

Alte studii Ericsson au scos la iveala faptul ca Internetul este utilizat diferit in tarile emergente. Astfel, in state precum India, dintre utilizatorii de internet 38 de milioane de oameni il accesau de pe telefonul mobil, in vreme ce Internetul fix nu avea decat 9 milioane de abonati. In acelasi timp, sunt multe state emergente care trec prin etapa Internetului fix inainte de a fi convinsi de disponibilitatea si utilitatea Internetului pe telefonul mobil. In cazul Indiei, explicatia consta in lipsa infrastructurii necesare instalarii de Internet fix si disponibilitatea incomparabil mai mare a localnicilor de a se conecta cu orice pret.

De la practic nimeni in anul 2000, Ericsson apreciaza ca numarul utilizatorilor de broadband a ajuns astazi la peste 600 milioane abonati, 200 de milioane dintre acestia folosind Internetul mobil. Se estimeaza ca, pana in 2014, vor fi 3,4 miliarde de abonati la broadband, patru cincimi dintre acestia fiind utilizatori de Internet mobil. Iar potentialul cel mai mare il au tocmai tarile in curs de dezvoltare. Una dintre cele mai arzatoare probleme este insa aceea ca, desi tehnologia este foarte atractiva, oamenii au inca prea putine informatii despre posibilitatile tehnologiei broadband.

Broadband – backgrounder

Internetul este cea mai importanta tehnologie de comunicatii utilizata de oameni de la telefonie incoace. Cu peste un miliard de utilizatori zilnici, internetul are impact asupra fiecarui aspect al vietii, de la modul in care ne desfasuram activitatea pana la cum ne petrecem timpul liber, cum invatam, si cum avem avem acces la servicii publice.

Broadband este serviciul telecom cu cea mai rapida crestere din istorie. Ericsson se asteapta ca in anul 2012 volumul de trafic fix anual sa atinga 350 milioane terabiti, de la 50 de milioane, cat se inregistra in urma cu doar 2 ani. In acest context, compania isi propune sa ajute operatorii sa-si creeze si mentina o piata consistenta pentru broadband prin intermediul capabilitator de conectare oriunde, oricand, de la orice dispozitiv si pentru oricine.

Broadband-ul poate ajuta enorm societatea sa se dezvolte, dar numai in conditiile in care devine disponibil pentru cat mai multa lume.In acest moment, desi numarul abonatilor a crescut enorm, sunt totusi arii extinse in lume (mai ales in zonele rurale) in care internetul nu a ajuns sau reteaua nu s-a dezvoltat suficient. Dar cum poate fi adusa aceasta tehnologie mai aproape de utilizator?

Raspunsul consta in combinarea sistemelor de livrare broadband prin cablu cu noile generatii de tehnologii radio. Cele mai noi tehnologii 3G permit viteze de transfer comparabile cu ADSL, si asta oricui si oricand. Odata cu disponibilitatea atat de mare a tehnologiei broadband au inceput sa se dezvolte masiv si aplicatiile mobile pentru o varietate mare de domenii, incepand de la sanatate si pana la divertisment.

Una dintre oportunitatile cele mai interesante de venituri pentru operatori este introducerea serviciilor IPTV, servicii ce reprezinta practic inceputul unei adevarate revolutii digitale si redefineste televiziunea - de la un canal orientat catre o singura directie la un serviciu de comunicatie bilateral care ofera interactivitate, personalizare, comoditate in utilizare si noi modalitati de distractie. Urmatorul pas este dezvoltarea unei tehnologii IPTV la standarde High Definition, pentru care Ericsson investeste substantial.

Astazi, cele mai multe conectari la broadband sunt realizate prin intermediul unui computer desktop sau laptop, dar utilizatorii isi doresc mai multa accesibilitate, de pe cat mai multe dispozitive electronice, astfel incat sa se poata conecta in orice moment, de oriunde.

Full Service Broadband defineste o arhitectura deschisa, cu standard combinat de cablu si wireless. In acest fel, retelele convergente ofera o platforma extrem de eficienta pentru toate tipurile de continut digital – video, jocuri, TV, radio, muzica, text. Pentru toate, cuvantul de baza este interactivitatea.