Noul model are o interfata de start personalizabila, un ecran tactil glisant de 3,5 inci, o tastatura QWERTY si acces gratuit la noul magazin de aplicatii marca Nokia, Ovi Store.

Reprezentantii companiei s-au declarat optimisti in privinta vanzarilor noului terminal, desi la nivelul consumatorului s-a resimtit o rezervare fata de cumparare.

“Pentru prima jumatate a anului am fost in grafic, desi consumatorii au devenit mai rezervati cand vine vorba de achizitionarea unui nou telefon. In continuare ne mentinem in pozitia de lider si pastram previziunea de 4,5 milioane de unitati vandute in 2009. De asemenea, pentru modelul lansat astazi (n.r. - 1 iulie) in Romania ne asteptam la vanzari similare cu cele ale Nokia N95”, a declarat Razvan Petrescu, account manager Nokia Romania.

Prin accesarea Ovi Store utilizatorii pot avea acces la retele sociale precum Facebook si Hi5, servicii de stiri ca Associated Press, Bloomberg si Reuters, la informatii despre vreme, dar pot accesa in acelasi timp aplicatii, jocuri, continut video, instrumente pentru cresterea productivitatii etc.

Nokia N97 mai ofera acces si la catalogul de muzica Nokia Music Store. Dispozitivul are o memorie de stocare de 32 GB, ce poate fi extinsa pana la 48 GB cu o cartela microSD si are optiuni de conectivitate de mare viteza.

Pe partea de divertisment ale noului model, Nokia a incorporat o camera de 5 megapixeli cu o tehnologie optica Carl Zeiss. Imaginile pot fi impartasite cu prietenii prin intermediul Ovi Share, Twitter si Flickr si li se pot adauga coordonate grafice.





Noul model care a fost lansat in peste 75 de tari va fi disponibil in Romania la un pret de 2.600 lei.

Profitul net al companiei a scazut in primul trimestru la 122 milioane euro (160 milioane dolari), sau 3 centi/actiune, fata de 1,22 miliarde euro, fiind cel mai mic profit raportat din anul 1996.

Compania, ale carei vanzari din 2008 acopera mai mult de o treime din vanzarile globale de telefoane mobile, s-a confruntat cu dificultati in segmentul telefoanelor de ultima generatie, in contextul in care modelele iPhone, produs de compania Apple, si BlackBerry, al grupului Research In Motion Ltd, au acaparat o cota importanta de piata.