Profitul net s-a ridicat la 44 milioane euro (61,24 milioane dolari), sau cinci centi pe actiune, fata de nivelul de 732 milioane euro, sau 72 centi pe actiune, inregistrat in perioada similara din 2008, a anuntat luni compania, cu sediul la Amsterdam, potrivit NewsIn.

Analistii estimasera o pierdere de 122,5 milioane euro, conform unui chestionar realizat de Bloomberg.

Profitul Philips, una dintre principalele companii de electrocasnice din lume, reprezinta un indicator asteptat care, conform analistilor, caracterizeaza evolutia intregului sector, pe fondul crizei globale.

Compania a precizat ca se asteapta ca performanta pentru al doilea semestru sa fie peste rezultatul obtinut in primele sase luni din 2009, scrie Bloomberg.

Profitul operational a scazut la 118 milioane euro, fata de nivelul de 396 milioane euro inregistrat in perioada similara din 2008.

Vanzarile au scazut cu 19%, la 5,23 miliarde euro.

Philips, care este si cel mai mare producator mondial de produse de iluminat, a anuntat pe 14 aprilie ca va accelera procesul de restructurare in al doilea trimestru.