Compania de cercetare Displaysearch, subsidiara a NPD Group, a prezis ca in acest an vor fi vandute 33 milioane de netbook-uri, iar penetrarea in existenta piata de laptop-uri va creste la 20%.

Displaysearch a anuntat ca piata pentru laptop-uri, ale caror ecrane au o diagonala mai mare de 12,1 inci, nu va inregistra o crestere in acest an, fiind pentru prima data cand are loc o stagnare in acest segment, scrie TGDaily.

Ratele de penetrare pentru netbook-uri vor fi peste 26% in America Latina, 22% - in Europa, in timp ce cele mai mici rate vor fi inregistrate in regiunile Asia Pacific, America de Nord si China.

Succesul pentru netbook-uri se datoreaza faptului ca furnizorii telecom promoveaza intens aceste instrumente prin reduceri importante ale preturilor.

“Este clar ca utilizatorii opteaza pentru un terminal usor, desi vor un ecran mai mare. In timp ce aceste instrumente au creat o noua piata, cercetarile noastre indica faptul ca sunt folosite predominant ca PC-uri secundare si nu inlocuiesc notebook-urile”, a declarat John Jacobs, director de cercetare pentru piata de notebook-uri din cadrul Displaysearch.

Displaysearch a anuntat ca lipsa de crestere din piata laptop-urilor nu se datoreaza doar cresterii semnificative a netbook-urilor. Exista o reducere dramatica a cererii din partea consumatorilor din segmentul corporatist, iar aceasta tendinta ar putea sa se schimbe cand climatul economic se va imbunatati.

Lansarea Windows 7 combinata cu recuperarea economica ar putea stimula cererea pentru notebook-urile cumparate de companii, desi Displaysearch estimeaza o revenire a pietei dupa 2010.

IDC: Vanzarile de netbook-uri vor creste cu 20% in 2009

Windows 7, pe piata locala din 22 octombrie

Windows 7, pe piata locala din 22 octombrie