Desi valoarea medie a tranzactiilor online a scazut de la 85 de euro anul trecut la 80 de euro in primul semestru din 2009, cresterea numarului de comenzi ar putea aduce compania pe break even in acest an. Acest lucru este posibil si in conditiile in care, reprezentantii companiei estimeaza pentru semestrul al doilea o majorare cu 15-17% a numarului de tranzactii fata de perioada ianuarie-iunie 2009.

“Inca nu am ajuns la break-even, dar este obiectivul nostrum pentru acest an. Aceasta pentru ca pana acum am investit, in special in dezvoltarea afacerilor in SUA, regiunea Asia-Pacific si Comunitatea Statelor Independente”, a declarat, pentru Wall-Street, Manuela Stoica, PR&Communication Specialist GECAD ePayment.

Potrivit Ministerului de Finante, in 2007, Gecad ePayment International a inregistrat piederi de aproximativ 800.000 de euro la o cifra de afaceri de 570.000 de euro.

De la lansarea in 2004 a primei tranzactii online prin card bancar au fost realizate proape 1,5 milioane de comenzi, in valoare de aproximativ 122 milioane euro. Pe de alta parte, valoarea media a unei tranzactii a scăzut de la 112 euro în 2006 la 80 de euro în 2009.

„Daca se va da drumul la credite, cu siguranta valoarea va creste din nou. Acum, de exemplu, clientii pot sa renunte la cumpararea unui laptop de 4.000 de lei si isi vor lua unul de 2.500. Insa cu siguranta piata va trece trece de 70 de milioane de euro in acest an”, a precizat Stoica.

Potrivit reprezentantei Gecad ePayment, singura scadere in ceea ce priveste numarul de tranzactii in acest an este in sectorul IT. „Este o micsoare cu 2% fata de primul semestru al anului trecut, dar este nesemnificativa pentru ca ponderea acestui domeniu este mica in afacerile noastre”.

Domeniile cu cele mai mari ponderi in ceea ce priveste tranzactiile efectuate de Gecad Epayment sunt telecomul (35% ), turismul si transporturile ( 26%) eTail (18%- majoritatea produse IT) si serviciile 10%

Conducerea Gecad Epayment mizeaza pe dezvoltarea companiei prin oferirea de servicii auxiliare procesarii putin utilizate in Romania si prin promovarea comertului electronic.

Compania face parte din GECAD Group, fondat de Radu Georgescu in 1992, iar principalul sau concurent este DotCommerce.