In luna iunie, Facebook a atras un total de 340 milioane de vizitatori unici, fiind surclasat doar de site-urile detinute de Google, Microsoft si Yahoo, anunta compania de cercetare comScore, care contorizeaza traficul pe Internet.

Potrivit raportului emis de organizatie, in ultimul an, Facebook a crescut cu 157%, atragand aproximativ 208 milioane de vizitatori, scrie Washington Post.

In luna august a anului trecut, site-ul retelei sociale a depasit Amazon la numarul de vizitatori unici. De asemenea, in prima jumatate a acestui an, Facebook a atras mai multi vizitatori decat eBay, AOL si site-urile Wikimedia Foundation.

Facebook are sanse mari prin care poate depasi Google, Microsoft si Yahoo, fiecare dintre acestea avand cu aproximativ 300 milioane mai multi vizitatori unici.

Facebook ajunge la un sfert de miliard de utilizatori

Potrivit Financial Times, noi aplicatii e-commerce sofisticate au fost lansate pe Facebook, ceea ce inseamna ca cea mai mare retea sociala s-ar putea transforma intr-o destinatie importanta pentru comertul online.

1-800-Flowers, un distribuitor american de ornamente florale, si-a deschis saptamana trecuta “magazinul Facebook”, o aplicatie care functioneaza pe site-ul retelei sociale si prin intermediul careia utilizatorii pot achizitiona si trimite flori.

Cel putin 20 de astfel de magazine vor fi lansate pe Facebook in urmatoarele doua luni, a declarat Wade Gerten, director executiv al companiei care a participat la dezvoltarea aplicatiei 1-800-Flowers.

“In lunile urmatoare vor avea loc mai multe astfel de lansari”, a declarat executivul.

Gerten a declarat ca inainte de lansarea primului “magazin Facebook” avea opt contracte pentru a dezvolta aplicatiile, insa acum a primit 12 astfel de oferte. El a declarat ca aplicatii ar putea fi dezvoltate pentru “importanti retaileri de electronice si nu numai”.

Lansarea acestor magazine reprezinta un prim pas prin care Facebook s-ar putea transforma intr-o destinatie de retail, a declarat Sucharita Mulpuru, analist specializat in e-commerce in cadrul Forrester Research. “Este o platforma enorma si poate avea abilitatea de a castiga multi consumatori si de a produce venituri”, a adaugat analista.

Desi are mai mult de 250 milioane utilizatori, Facebook deocamdata nu are planuri de a organiza magazinele intr-un mall online, sau sa obtina venituri prin taxarea tranzactiilor care au loc pe site, sau prin stabilirea unui curs valutar propriu.

In prezent, cel putin doua companii au functionalitati limitate de e-commerce pe aplicatiile Facebook, insa pentru a completa tranzactia utilizatorii trebuie sa acceseze site-ul companiei. Un element important pentru succesul noului model de afacere il reprezinta posibilitatea utilizatorilor de a ramane conectati la site in timp ce completeaza tranzactia.

Companiile apeleaza la site-urile de retele sociale ca Twitter si Facebook pentru a spori vanzarile. Multi retaileri importanti au o pagina speciala pe Facebook, in timp ce mai multi retaileri ofera tranzactii exclusive utilizatorilor Twitter.

Facebook ajunge la un sfert de miliard de utilizatori

Facebook ajunge la un sfert de miliard de utilizatori