Astfel, daca Romtelecom a avut, in primul trimestru al acestui an venituri de 201,4 milioane euro, in scadere cu 8%, in ultimele trei luni a realizat venituri de 207,3 milioane euro, mai mici cu 7,1% fata de aceeasi perioada a anului precedent, ceea ce inseamna ca perioada aprilie-iunie a fost una prolifica pentru companie.

Profitul operational inainte de includerea deprecierii si amortizarii (OIBDA) a crescut cu 8,5% in prima jumatate a acestui an, la 134,9 milioane euro, se arata in raport.

Potrivit unor recente estimari legate de economia romaneasca, obiectivele Romtelecom in aceste conditii de piata sunt de fidelizare a bazei de clienti, precum si de pastrare a actualului nivel al profitabilitatii si lichiditatilor companiei.

Declinul inregistrat de compania de telecomunicatii Romtelecom este cauzat de picajul serviciilor de voce (12%).

Strategia pe care o va adopta operatorul in continuare pentru a compensa pierderile inregistrate pe segmentul serviciilor de telefonie fixa este aceea de a castiga cota de piata prin intermediul unor zone care sunt in crestere, precum serviciile broadband si de televiziune prin satelit.

Dupa cum se arata in raportul OTE, ca urmare a lansarii de oferte noi in primele sase luni ale acestui an, Romtelecom a reusit sa obtina o crestere totala in numarul de unitati generatoare de venituri (prin abonamente PSTN, ADSL si TV) de 9%, comparativ cu aceeasi perioada din 2008 – de la 4.027.223 unitati generatoare la 4.370.506.

In plus, pe segmentul de servicii ADSL, Romtelecom si-a crescut numarul de clienti cu 44%, spre comparatie cu S1 din 2008, iar gradul de penetrare in zona PSTN (Public Switched Telephone Network - retea de telefonie bazata pe comutatie de circuite) s-a marit cu 25 de procente si veniturile obtinute pe aceasta categorie s-au apreciat cu 37%.



Romtelecom: Venituri in declin cu 8% in T1, pana la 201,4 mil. euro

Romtelecom: Venituri in declin cu 8% in T1, pana la 201,4 mil. euro