Operatorul a inregistrat in cel de-al doilea trimestru al acestui an o cifra de afaceri de 105 milioane de euro, in crestere cu 65,1% fata de aceeasi perioada din 2008. Veniturile din trimestrul al doilea sunt cu 7 milioane de euro in crestere fata de sfarsitul lunii martie 2009.

Totodata, in aprilie-iunie, compania a raportat un profit operational de 0,3 mil. euro, in crestere cu 102,2% fata de pierderile de 13,5 milioane de euro din trimestrul al doilea al anului trecut.

Cresterea este sustinuta mai ales de majorarea numarului de clienti Cosmote, care a ajuns la jumatatea acestui an la 6,3 milioane de utilizatori, fata de 6,1 milioane in trimestrul intai si 4,6 milioane de persoane la sfarsitul lunii iunie 2008. Compania s-a lansat pe piata locala in decembrie 2005, cu doar aproximativ 50.000 de utilizatori preluati de la Cosmorom.

Unul dintre cele mai importante motive care au dus la aceasta evolutie au fost ofertele atragatoare promovate prin campanii de publicitate in care s-au investit zeci de milioane de euro.

In timp ce in acest an majoritatea companiilor au anuntat scaderi in ceea ce priveste promovarea, Cosmote a ajuns, la sfarsitul primului semestru, cel mai mare investitor in publicitate, detronand Procter&Gamble, compania cu cele mai mari bugete de marketing din ultimii ani, potrivit datelor Alfa Cont Media Watch, furnizate Wall Street de agentia Mediaedge:cia.

Conform studiului, in primul semestru al anului, investitiile brute ale Cosmote au fost de aproximativ 72,20 mil. euro, mai mult cu 74% fata de aceeasi perioada din 2008. Pe de alta parte, investitiile Orange au stagnat, cresterea fiind de doar 1%, pana la 48,78 milioane de euro, iar cele ale Vodafone au scazut cu 23%, pana la 46,82 mil. de euro.

“Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Cosmote Romania si-a mentinut rata de crestere in ceea ce priveste numarul de clienti, cota de piata, veniturile si profitabilitatea, continuand sa capitalizeze avantajele sale din piata”, a declarat Costas Apostolou, director financiar al Cosmote Romania.

Pe de alta parte, grupul OTE a inregistrat in primul semestru venituri de 2,94 miliarde de euro, cu 5,9% mai putin fata de perioada similara a anului trecut, in timp ce profitul net a scazut cu 9,7%, de la 300,4 milioane de euro la 271,4 mil. euro. Cea mai mare parte a profitului a fost realizata la inceputul anului, intrucat, in perioada aprilie-iunie, castigul net al OTE a fost de 4,7 mil. euro, mai mic cu 97% fata de trimestrul doi din 2008.

“Scaderea a continuat si in trimestrul al doilea in tarile in care operam. Se estimeaza ca de la inceputul anului in sectorul telecomunicatiilor, cheltuielile au scazut cu cel putin 7% in Grecia, iar o evolutie asemanatoare sau chiar mai rea este preconizata in Romania, Bulgaria si Albania”, a spus Panagis Vourloumis (foto), presedinte si director executiv al grupului OTE.

Operatorul detinut de grupul OTE este singura din primele trei companii de telefonie de pe piata locala care a obtinut venituri in crestere in acest an.

Orange Romania, cel mai important jucator, a inregistrat la jumatatea anului venituri de 531 de milioane de euro, cu 15,4% mai putin fata de primul semestru al anului trecut, cand a rulat afaceri de 628 milioane de euro, conform raportului France Telecom, grupul care detine Orange.

Desi numarul clientilor a fost de 10,35 milioane de persoane, cu 236.000 mai mult fata de primul trimestru din 2009, veniturile Orange s-au ridicat la 267 milioane de euro, cu doar 3 milioane in plus fata de primele trei luni ale anului. Veniturile inregistrate pe trimestrul al doilea sunt cu 16,7% mai mici fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta este cea de-a doua scadere consecutiva, dupa ce, intre ianuarie-aprilie 2009, operatorul a inregistrat venituri de 264 milioane de euro, mai mici cu 14,1% fata de primele trei luni din 2008.

Si Vodafone, cel de-al doilea operator de telefonie, a inregistrat scaderi similare cu cele raportate de Orange, in perioada aprilie-iunie obtinand o scadere cu 17,3% a veniturilor, dupa ce in primele trei luni ale anului declinul a fost de 10,3%.

La sfarsitul primului semestru, Vodafone avea 9,53 milioane de clienti, mai mult cu 3% fata de iunie 2008, dar in scadere fata de 9,58 milioane de utilizatori la finalul lunii martie a acestui an.

In ceea ce priveste venitul mediu pe utilizator (ARPU), singura companie care a inregistrat o scadere este Orange, la sfarsitul semestrului intai, venitul mediu anual al operatorului fiind de 108 euro, fata de 114 in martie 2009.

Pe de alta parte, venitul mediu lunar pe utilizator al Cosmote a fost de de 5,2 euro, in crestere cu 6,3% fata de semestrul intai din 2008, iar cel al Vodafone - de 8,3 euro, fata de 8,2 euro in martie 2009.