“Imi doresc sa ne crestem cota de piata si sa revenim pe profit”, a declarat Nordberg pentru Reuters, intrebat despre felul in care isi doreste sa evolueze in urmatorii doi ani cel de-al cincilea producator si distribuitor de telefoane mobile la nivel mondial. Noul manager Sony Ericsson considera ca inregistrarea profitului “nu poate fi foarte departe”.

Cu toate acestea, revenirea pe profit a Sony Ericsson nu va fi foarte simpla avand in vedere ca in iulie oficialii companiei estimau ca piata de telefoane mobile va scadea cu 10%.

In al doilea trimestru al acestui an, joint venture-ul format din compania japoneza Sony si cea suedeza Ericsson a inregistrat pierderi de aproximativ 213 milioane de euro (302,2 mil. dolari), comparativ cu perioada similara a anului trecut cand profitul grupului era de sase milioane de euro. In acelasi timp, cota de piata a scazut de la 7,5% la 4,7%, potrivit companiei de cercetare Gartner.

Unul dintre principalele motive care au dus la aceasta scadere a Sony Ericsson este faptul ca grupul a pus accentul pe telefoanele care se bazeaza pe imagini si muzica, insa i-a lipsit o oferta puternica pe piata smartphone-urilor unde lideri sunt cei de la Apple, Nokia si RIM.

In aceasta industrie ai nevoie de produse exceptionale”, a declarat Nordberg, adaugand totodata ca va imbunatati portofoliul de produse al companiei. In ultimul trimestru al anului, compania va lansa noua versiune a smartphone-urilor Aino, Yari si Satio, insa s-ar putea sa fie necesara lansarea a si mai multe produse, a mai spus Nordberg.

Acesta lucreaza la Sony Ericsson din 1996, iar inainte de a prelua conducerea grupului a fost vicepresedintele executiv al L.M Ericsson, divizia de Internet Protocol si de banda larga din Silicon Valley.