UPC Romania, al doilea operator pe piata locala de cablu TV, a inregistrat venituri de 61 milioane euro in primul semestru al lui 2009, mai putin cu 19% fata de perioada similara a anului trecut. Anul trecut, compania inregistrase venituri de 75,4 milioane euro, in scadere cu 14% fata de aceeasi perioada din 2007.
Potrivit raportului UPC Holding, motivul acestei scaderi este deprecierea cu 84,7 milioane euro a activelor intangibile. In ultimul trimestru al anului trecut, compania a inregistrat o depreciere a activelor intangibile de 107 milioane euro.

"Veniturile UPC Romania in primul semestru sunt influentate de cursul valutar care a fost defavorabil, moneda nationala devalorizandu-se cu 15% fata de aceeasi perioada a anului anterior. In plus, la inceputul celui de-al doilea trimestru al lui 2008, UPC a redus tarifele pentru serviciile de cablu TV analog in medie cu 30%, ceea ce s-a tradus intr-o scadere fireasca a veniturilor din serviciile TV in S1 2009 fata de perioada similara din 2008", a declarat Severina Pascu, director financiar UPC.

Potrivit UPC Holding, deprecierea a fost cauzata de factorii economici, competitie, schimbarile de curs valutar, dar si inregistrarea unui numar de clienti sub asteptarile companiei.

In prima jumatate a acestui an, cea mai mare importanta scadere a numarului de clienti a fost pe serviciul de televiziune analogica prin cablu, compania inregistrand 912.900 de utilizatori, cu aproximativ 220.000 mai putin fata de perioada similara din 2008.

In urma cu doua saptamani, Severina Pascu, directorul financiar al UPC Romania declara ca operatiunile companiei nu sunt influentate de aceasta scadere datorita majorarii bazei de clienti pe segmentul de televiziune digitala.

In ultimul an, numarul clientilor pe segmentul de televiziune digitala s-a triplat, crescand de la 52.800 de clienti in perioada ianuarie-iunie 2008 la 179.600 de persoane dupa prima jumatate a anului curent. Totodata. pe segementul de televiziune prin satelit, numarul de abonati a crescut cu aproximativ 25.000 de persoane, la sfarsitul primul semestru din acest UPC inregistrand 155.800 de clienti, fata de 130.000 la 30 iunie 2008.

Pentru serviciile de Internet, compania a crescut la 250.700 de abonati, mai mult cu 32.500 de persoane fata de iunie 2008, iar cele de telefonie au avut 140.500 de clienti in prima jumatate a acestui an, fata de 118.800 in perioada similara a anului trecut.

Anul trecut, compania a inregistrat pierderi de 100 milioane euro, la o cifra de afaceri de 137,6 milioane. Cifra de afaceri a companiei a scazut cu 21,5%, de la 167,3 milioane euro in urma cu doi ani, la 137,6 milioane euro in 2008.

Principalii competitori ai UPC Romania sunt RCS&RDS si Romtelecom.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri