Alexandru Costin, directorul general al Adobe Systems Romania, filiala locala a celui mai important producator de aplicatii de design grafic la nivel mondial, doreste sa investeasca in pregatirea de manageri locali care sa conceapa idei de produse pentru clientii din Romania si din regiune
“Cei care vin cu ideea de produs sunt managerii din Statele Unite si noi ii ajutam pe partea de engineering. Vrem sa pregatim manageri de produse care sa vorbeasca cu clientii si sa vina ei cu idei aplicabile local, pe pietele din Rusia, Turcia, Romania. Vrem sa avem si din Romania idei de produse care sa contribuie la vanzarile Adobe in regiune si in lume”, a declarat, pentru Wall Street, Alexandru Costin.

Desi a inceput deja acest proiect, Alexandru Costin spune ca inca nu se stie pentru ce segment de clienti ai Adobe se vor crea produse in Romania

Conceperea de produse locale este subliniata si de John Loiacono, vicepresedinte si director general al diviziei Creative Solutions a Adobe, divizia care cuprinde produse precum Creative Suite, Photoshop, Illustrator, InDesign si Dreamweaver.

“Suntem o organizatie cu aproximativ 7.000 de angajati si dintre acestia in jur de 2.000 de persoane lucreaza in afara SUA. Vrem sa fim mai agresivi la nivel global, vrem sa dezvoltam produse in afara SUA si pentru asta trebuie sa intelegem pietele. De aceea am inceput sa investim in manageri locali de produse. Facem asta la Beijing, in India si in Romania. De exemplu, aici am inceput cu 30 de persoane si acum sunt 120”, explica Loiacono.

Aproximativ 30 de persoane dintre cei 120 ai companiei au fost angajati in acest an, urmand ca anul viitor personalul sa creasca cu alte 50-60 de persoane. Potrivit directorului Adobe Romania, 90% dintre angajati lucreaza pe segmentul de engineering.
In acest an, Adobe Romania s-a clasat pe locul intai in topul companiilor mici si mijlocii cu cei mai multumiti angajati potrivit unui studiu al companiei de consultanta Hewitt Associates.

Principalele metode de recrutare folosite sunt referintele si site-ul de socializare profesionala LinkedIN, dar in ultima perioada managerii companiei angajeaza oameni direct din facultatile tehnice sau din firmele care se desfiinteaza.

“ Majoritatea angajatilor au terminat Politehnica si Cibernetica. De exemplu, anul trecut am luat primii doi absolventi din Politehnica. Acum putem recruta si din firmele firmele romanesti mici care se desfiinteaza si unde exista oameni foarte buni care pot fi disponibilizati. Firmele mari, de obicei disponibilizeaza oamenii slabi si ii muta pe cei buni. Totodata, avem cateva campanii pe Google in afara tarii prin care incercam sa repatriem ingineri”, declara Alexandru Costin.

Media de varsta la Adobe Romania este de 26 de ani, iar aproximativ 20% dintre angajati sunt inca studenti.

Chiar daca investitiile anuale in training de aproximativ 100.000 de dolari (70.000 de euro) si bonusurile intre 10-20% din salariu primite cand se indeplinesc targeturile de profit ii pot atrage pe multi tineri, Alexandru Costin spune ca interviurile de angajare sunt foarte dificile si uneori se pot face greseli si oameni care ar trebui sa lucreze la Adobe nu reusesc sa treaca testul.

“ Incercam sa intelegem ce se intampla in timpul interviului si sa-l imbunatatim. Eu, de exemplu, pe la 18-19 ani am fost refuzat de catre Softwin, Gecad si nu as vrea sa li se intampla si altora”, spune managerul care in 2000 a fondat alaturi de Bogdan Ripa compania InterAKT vanduta in 2006 catre Adobe Systems Inc pentru aproximativ 20 de milioane de dolari.

Anul trecut compania a inregistrat o cifra de afaceri de 6,5 milioane de euro, in crestere cu 25% fata de 2007, si un profit de aproximativ 56.000 de euro, in scadere de la 1,1 milioane euro in 2007. Dupa cum declara Alexandru Costin acestea cifre inseamna cheltuielile companiei pentru salariile angajatilor si chirie, si nu vanzarile de produse care sunt disponibile la distribuitorii I.R.I.S si Romsym Data.

Cele mai bine vandute produse Adobe pe piata locala sunt InDesign Premium, InDesign Standard, Photoshop si Acrobat.

“ In acest an a crescut ponderea licentelor pentru ca este mult mai convenabil pentru parteneri sa vanda licente decat cutii. De la inceputul lui 2009, ne-am recalibrat asteptarile in ceea ce priveste vanzarile, dar nu am facut reduceri de pret, am vrut sa crestem prin alte mijloace. Ne-am apropiat de asociatiile profesionale care lucreaza cu produsele noatre, am incercat si cateva initiative antipiraterie” explica Paul Costea, director de vanzari al Adobe Systems Romania, Bulgaria si Moldova. El nu a precizat valoarea cu care au scazut vanzarile de produse in primul semestru din 2009.

Chiar daca continua sa angajeaze oameni si sa investeasca in training, conducerea companiei a facut reduceri de cheltuieli in ceea ce priveste marketingul, calatoriile si achizitionarea de harduri.

Contextul economic actual inseamna pentru majoritatea companiilor o scadere a afacerilor, dar Alexandru Costin spune ca aceasta criza “este o trezire cu apa rece. Ea accelereaza dorinta Adobe de a extinde afacerea si de a nu ramane doar la vanzarea de unelte pentru design”

El a adaugat ca in acest moment conducerea companiei analizeaza portofoliul de proiecte si produse pentru a decide in care dintre acestea va investi in viitor. “Acum ne concentram pe dezvoltarea operatiunilor de engineering si de aceea Adobe nu va deschide in curand un centru tehnic pe piata locala. Stiu ca sunt probleme la ora actuala si ca suportul este dat din alta tara si nu este foarte bine. Era in plan sa lucram cu un partener, dar s-a amanat un timp”.

Cei mai importanti competitori ai Adobe pe piata locala sunt Siveco, Oracle, Microsoft, SAP si Softwin.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri