Termenii financiari ai tranzactiei, care se va incheia in trimestrul al patrulea, nu au fost dezvaluiti, dar sursele apropiate sustin ca pretul platit de Yahoo a fost de 85 milioane dolari.

In timp ce utilizarea Internetului in Orientul Mijlociu a crescut de 10 ori din anul 2000, o mare parte a pietei se afla inca in stadiul incipit de adoptie, a anuntat Yahoo. Desi sunt 320 milioane de vorbitori de limba araba in intreaga lume, mai putin de 1% din continutul online este in araba, a anuntat compania, citand datele Bancii Mondiale.

In acelasi timp, publicitatea online a crescut rapit in regiune, comparativ cu cresterea mica din alte parti ale lumii. De asemenea, potrivit companiei de cercetare Madar Research, cheltuielile din publicitate sunt de asteptat sa creasca cu aproape 40% in Orientul Mijlociu in acest an.

Pana acum, Yahoo avea o prezenta scazuta in regiunea Orientului Mijlociu, si nu detinea niciun portal dedicat in aceasta limba, desi a avut mai multe incursiuni in "online-ul arab". Tranzactia ofera companiei americane de internet un prim pas in piata. Potrivit MaktoobBusiness, produsele vor fi atat sub marca Yahoo, cat si cea a Maktoob, iar acestea vor fi lansate anul viitor.

Totusi, tranzactia nu include un numar de produse Maktoob, cum ar fi Souq - un site de licitatii, CashU - un sistem de plati, Araby - un site de cautare online si Tahadi MMO - un site de jocuri. Acestea vor face parte din Jabbar Internet Group, care ar putea fi condus de unul dintre fondatorii Maktoob.

Majoritatea utilizatorilor Maktoob.com sunt localizati in Emiratele Arabe Unite, Egipt si Arabia Saudita. Dupa ce tranzactia va fi incheiata, managerul general Ahmed Nassef va continua sa conduca divizia.

Achizitia vine la o luna dupa ce Yahoo a acceptat sa isi uneasca fortele cu Microsoft Corp in divizia de cautare si publicitate online pentru a crea o ofensiva impotriva liderului Google. De asemena, compania si si-a actualizat serviciile pentru a face proprietatile sale mult mai atragatoare, insa aceasta intelegere se limiteaza doar la cautare, Yahoo precizand ca aceasta alianta sterge rivalitatea doar din domeniul cautarilor.