Potrivit companiei de cercetare DisplaySearch, intreaga piata de laptop-uri a avut o evolutie destul de buna in trimestrul al doilea din acest an, depasind pragul de 38 milioane de unitati vandute.

Piata pentru notebook-uri obisnuite a crescut cu 22% fata de trimestrul anterior, dar a fost micsorata de rata de crestere a netbook-urilor, care a depasit 40%. Netbook-urile (laptop-urile de mici dimensiuni cu preturi reduse) acumuleaza acum 22% din piata totala de laptop-uri.

Aceasta ar trebui sa reprezinte o stire buna pentru Asus, care a inventat netbook-urile, insa potrivit DisplaySearch, compania pierde cota de piata in favoarea unor jucatori ca Acer, HP, Dell, Lenovo si Toshiba.

Aceasta crestere se datoreaza in mare parte reducerilor de pret al terminalelor. In multe regiuni, furnizorii telecom au oferit netbook-uri la preturi reduse, iar in Europa de Vest au fost oferite gratuit. Acelasi lucru a inceput sa se intample si in America de Nord, dar este prea devreme ca acestea sa aiba un efect prea mare in vanzari.

Dar lucrurile se pot schimba in industrie, sustin analistii. "In plus, pentru multi jucatori importanti in lantul de furnizare, Microsoft si-a aratat interesul pentru a creste limbajul de programare ASP al mini-computerelor", a declarat F. Jacobs, analist DisplaySearch. "O crestere importanta a limbajului de programare ar putea opri consumatorii care folosesc aceste instrumente ca PC-uri secundare", a adaugat acesta.

DisplaySearch a anuntat ca in America Latina si China penetrarea netbook-urilor este mai mare decat cea a laptop-urilor, unde consumatorii care se afla la prima cumparare nu au nevoie de toate functiile unui laptop obisnuit. America Latina reprezinta 6,7% din vanzarile de netbook-uri din trimestru, fata de 4,8% din vanzarile de laptop-uri, in timp ce China are 18,6% din netbook-uri si 13,8% din vanzarile totale de notebook-uri.

Cel mai mare procent de netbook-uri vandute - 32,9% - este reprezentat de Europa, Orientul Mijlociu si Africa, unde operatorii telecom si de televiziune prin cablu au oferit netbook-uri la un pret redus alaturi de contracte de servicii, o strategie care s-a dovedit un "succes imediat", potrivit DisplaySearch.