“Ne asteptam la o scadere a vanzarilor in prima jumatate a anului, insa nu la una atat de drastica”, a declarat, pentru Wall-Street, Marius Diaconu, key account manager Televoice Grup, distribuitor Evolio in Romania.

Astfel, in primele sase luni ale anului, cifra de afaceri inregistrata de Evolio a fost sub estimarile reprezentantilor Televoice, scazand cu 55%, pana la 2,7 milioane euro.

In urmatoarea jumatate a lui 2009, Diaconu prognozeaza afaceri de 4 milioane euro.

Preturile la sistemele de navigatie marca Evolio au scazut in prima parte a anului, dictate de situatia existenta in piata.

“Speriati de vanzarile mici, retailerii au coborat preturile, iar noi, ca producatori, am fost nevoiti sa ne aliniem preturile produselor la cele practicate de ei sau de principalii nostri concurenti”, spune Diaconu.

Dintre produsele comercializate de Evolio pe piata locala, in S1 2009, GPS-urile au reprezentat 40% din vanzarile totale.

In ianuarie – iunie 2009, numarul consumatorilor a ramas constant fata de aceeasi perioada a anului trecut, nu se poate vorbi de o crestere a lor. Insa, in urmatoarea perioada a anului, key account manager-ul Televoice se asteapta la o majorare a numarului de clienti cu 45%.

In conditiile in care rata de penetrate a dispozitivelor GPS este sub 10% in Romania fata de aproximativ 50% in tarile din vestul Europei, pentru anul 2009, principalii producatori si-au redus estimarile de vanzari pe fondul situatiei economice instabile.

De altfel, puterea scazuta de cumparare a romanilor a redus si preturile dispozitivelor GPS, 90% dintre cumparatori fiind persoane fizice si 10% fiind companii. Daca in 2008 , un GPS avea un cost mediu de 300 euro, in 2009 acesta este comercializat la un pret mediu de 150 de euro, arata un studiu CURS comandat de Tehnopol.ro.

Sondajul Tehnopol a fost efectuat pe un esantion de 1067 respondenti cu varsta de peste 18 ani.

Principalii competitori ai Evolio pe piata locala sunt Mio, Garmin, Tomtom si Allview.