Goldman Sachs Group va vinde grupului Panasonic o participatie in valoare de 126,7 miliarde yeni (1,4 miliarde dolari) din cadrul Sanyo Electric, tranzactie prin care obtine un castig de 59 miliarde yeni, relateaza Bloomberg, citat de NewsIn.
Goldman va vinde 96.681.355 actiuni preferentiale convertibile in actiuni ordinare, a anuntat banca intr-un comunicat. Actiunile reprezinta 54% din participatia Goldman in cadrul Sanyo.

Banca americana a acceptat in decembrie 2008 sa vanda actiunile la un pret de 1.310 yeni, echivalent cu 131 yeni per actiune ordinara, cu 87% peste nivelul la care au fost cumparate.

Goldman Sachs, care a convertit restul de actiuni preferentiale in 818,9 milioane actiuni ordinare, ar putea vinde pachetul ramas dupa evaluarea investitiilor, a conditiilor din piata si a altor factori, arata comunicatul.

Actiunile Sanyo s-au apreciat cu 74% din 19 decembrie, cand Panasonic a anuntat ca va oferi 806,7 miliarde yeni pentru a cumpara compania japoneza.

"Goldman ar obtine un profit mai mare daca ar vinde actiunile in piata, la actualul pret al titlurilor. Este greu de prevazu ce va face banca, insa speculatiile legate de vanzarea actiunilor Sanyo in piata ar putea duce la deprecierea acestora", a comentat Osamu Hirose, analist in cadrul Tokai Tokyo Securities.

Achizitia ar oferi companiei Panasonic acces la tehnologia de baterii solare dezvoltata de Sanyo si l-ar transforma in cel mai mare producator de acumulatori pentru laptopuri si telefoane mobile.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri