"Ad Exchange este sistem in timp real care, prin cumpararea si vanzarea spatiului publicitar, ajuta publicitarii si retelele de publicitate", a declarat Neal Mohan, vicepresedinte al diviziei de management al produselor din cadrul Google.

Google detine cota cea mai mare in publicitatea cautarilor online, care insereaza anunturi publicitare alaturi de rezultatele cautarilor cand utilizatorii cauta online informatii.

In trimestrul al doilea din acest an, acest tip de publicitate a reprezentat 51,4% din bugetele de publicitate online, a anuntat IDC. Reclamele de tip display, care includ anunturile video si anunturile tip banner, detin o pondere de 29,5% din bugetul total acordat reclamelor.

Puterea Google in piata cautarilor online ofera companiei un avantaj important in fata rivalilor. IDC estimeaza ca Google are o cota de 37,2% din piata de publicitate online din Statele Unite. Yahoo, cel mai apropiat competitor al Google, avea in trimestrul al doilea o cota de 13,4%.

In timp ce Google domina piata de anunturi publicitare atasate cautarilor, Yahoo este lider in piata reclamelor display cu o cota de 15,8%, potrivit IDC. Google se afla pe a cincea pozitie cu o cota de 4,8% din piata reclamelor de tip display.

Cu DoubleClick Ad Exchange, Google spera sa flexibilizeze preturile prin licitatii care vor atrage editori si publicitari, si va crea o piata mult mai eficienta a reclamelor display.

Google vrea sa faca mai usor pentru consumatorii de publicitate online sa foloseasca DoubleClick Ad Exchange. Noua piata va fi accesibila pentru utilizatorii AdSense si AdWords prin interfata existenta si le va permite sa cumpere si sa vanda reclame display afisate de-a lungul rezultatelor de cautare.