Programul numit Vodafone 360 uneste contactele consumatorilor cu informatiile inscrise pe site-uri ca Facebook. Acest serviciu inlocuieste oferta web a companiei, numita Vodafone Live.

Platforma va fi lansata initial in opt tari europene si este optimizata pentru doua noi telefoane produse de Samsung. Alte patru noi telefoane lansate de Nokia vor dispune de o versiune a serviciului.

"Aceasta initiativa inseamna ca Vodafone se implica in evolutia telefoanelor", a declarat Ian Fogg, analist Forrester Research. El a declarat ca utilizatorii de telefoane Vodafone vor dispune de o versiune "full" a noului serviciu, in timp ce altii vor avea o versiune modificata.

Analistul a declarat "ca principala functie a serviciului a fost agenda, care pune la un loc contacte din programe ca Google Talk, Windows Live Messenger si Facebook". "Aceasta unificare face mai usoara comunicarea prin intermediul Internetului", a declarat Fogg.

El a mai declarat ca este similar cu produsele unor companii ca Apple, Motorola, Palm si HTC, care au construit o retea sociala prin telefonul mobil. Lansarea platformei reflecta o crestere a comunicarii prin Internet.

El a declarat ca decizia de a permite functionarea serviciului din orice retea a fost "o miscare inteligenta" a Vodafone, prin permiterea abonatilor sa foloseasca serviciul chiar daca si-au schimbat operatorul telefonic.

Serviciul va permite utilizatorilor sa acceseze mai mult de 1.000 de aplicatii, care pot fi accesate si de pe PC.

Aplicatiile au devenit principalul suport pentru smartphone-uri, dupa ce Apple a lansat magazinul sau de functii pentru iPhone, ce ofera 65.000 de aplicatii create de o treime dintre utilizatori. De la lansare, functiile au fost descarcate de mai mult de trei miliarde de ori.

De asemenea, Google a lansat un magazin de aplicatii pentru telefoanele care folosesc sistemul de operare Android, dar si Nokia si Blackberry au facut acest demers. Este de asteptat ca si Microsoft sa lanseze un serviciu similar.