Pachetele de minute preplatite se activeaza peste abonamentul principal de telefonie, clientii UPC putand sa aleaga pachete cu 100, 200 si 400 de minute incluse pentru convorbirile catre retele nationale mobile la preturi de 8,16, respectiv 32 de euro pe luna (fara/cu TVA) sau pachete cu 1.000, 2.000 si 4.000 de minute pentru convorbirile catre alte retele nationale fixe la preturi de 18, 35 si respectiv 69 de euro pe luna.

„Faptul ca detinem primul loc in privinta numerelor portate din alte retele catre reteaua noastra arata ca UPC a devenit o alternativa la serviciile traditionale de telefonie. Alegerea extraoptiunilor eficientizeaza costurile de telefonie ale companiilor cu pana la 50% ceea ce reprezinta o economie importanta in contextul actual”, a declarat Mihai Struteanu, directorul diviziei UPC Business.

UPC introduce totodata tarife noi pentru convorbirile internationale, prin noul sistem, pretul apelurilor scazand in medie, cu 10-15%.

“Decizia a fost generata de tendinta naturala a unei piete mature de voce fixe de a renunta la conceptul de apel local si national si a se indrepta spre un tarif unic la nivel national. Acelasi rationament poate fi aplicat cu succes si pentru tarifarea internationala unde ne bazam pe o structura omogena a tarifelor pentru tarile Europei si Americii de Nord (SUA si Canada)”, a declarat pentru Wall Street, Calin Geru, marketing manager, UPC Business Division.

UPC micsoreaza tarifele de telefonie fixa pentru clientii companii la o luna dupa ce grupul Telefonica, al doilea operator telecom in Europa si-a extins activitatile in alte 15 tari, printre care si Romania, compania urmand sa lanseze servicii de telefonie fixa si mobila in special pentru multinationale.

Totodata, in urma cu doua saptamani, Cosmote, al treilea operator pe piata de telefonie mobila pe piata locala a lansat Private Wire, un serviciu de telefonie fixa care se adreseaza companiilor medii si mari.

Clientii companii sunt cei mai profitabili pentru un operator - factura este mult mai mare, solicita mult mai multe servicii, de multe ori cu valoare adaugata mare, realizeaza trafic mult mai mare etc. Se poate estima ca, in conformitate cu principiul lui Pareto, clientii companii reprezinta circa 20% din totalul clientilor, producand circa 80% din venituri” a declarat pentru Wall Street Nicolae Oaca, consilier al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM, Catalin Marinescu.

In primul semestru din acest an, UPC a inregistrat venituri de 61 milioane euro, mai putin cu 19% fata de perioada similara a anului trecut.
In 2008, UPC a raportat pierderi de 100 milioane euro, la o cifra de afaceri de 137,6 milioane.