Grupul finlandez Nokia a afisat o pierdere neta de 559 milioane euro in al treilea trimestru, contrar estimarilor, acestea fiind primele rezultate negative din ultimul deceniu, relateaza Les Echos.
Cel mai mare producator de telefoane mobile din lume a avut o cifra de afaceri de 9,8 miliarde dolari, in scadere cu 19,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut si cu 1% fata de trimestrul precedent. Profitul sau operational a scazut cu aproape 58%, la 741 milioane euro, anunta NewsIn.

Vestea neasteptata, in contextul in care analistii mizau pe un profit net, a dus la scaderea principalului indice al bursei din Helsinki. Grupul finlandez, lider mondial in sectorul telecomunicatiilor din 1998, nu a inregistrat pierderi dupa anul 2000. Nokia inregistrase insa in primul trimestru cele mai slabe rezultate din ultimul deceniu.

Presedintele si directorul executiv Nokia, Olli-Pekka Kallasvuo, a precizat ca situatia din piata s-a ameliorat in al treilea trimestru, dar a recunoscut ca Nokia s-a confruntat cu probleme.

Nokia si-a revizuit in urcare previziunile referitoare la piata mondiala a telefoniei mobile. Grupul finlandez mizeaza, astfel, pe o crestere a vânzarilor la nivel mondial in ultimul trimestru al acestui an, fata de cele din trimestrul care tocmai s-a incheiat. De asemenea, vânzarile ar putea atinge la sfârsitul anului 1,12 miliarde de telefoane, in scadere cu 7% fata de 2008, comparativ cu declinul de 10% estimat pâna in prezent.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri