In cele doua state, rata de esec a fost de peste 75% din totalul comenzilor facute prin internet in strainatate, usor mai mare in Romania, scrie NewsIn

Alte state unde, rata esecurilor acestor tranzactii a fost de peste 70% sunt Letonia si Belgia.

Probabilitatea de a finaliza o cumparare transfrontaliera este mai mica de 50% in toate statele membre ale UE, cu exceptia Austriei si Estoniei.

Astfel, cumparatori din UE au efectuat 11.000 de comenzi, prin care voiau sa achizitioneze articole dintr-o lista care cuprindea 100 de produse populare - aparate foto, CD-uri, carti, imbracaminte - de la un vanzator din afara tarii.

In urma studiului s-a constatat ca peste 60% dintre tranzactiile transfrontaliere nu au putut fi finalizate de catre consumatori, deoarece comerciantul nu a expediat produsul in tara lor sau nu a dispus de mijloace adecvate platilor transfrontaliere.

In 13 dintre statele membre, printre care si Romania, jumatate sau mai mult dintre produse ar putea fi cumparate la un pret mai mic cu 10% (costuri de transport incluse) de pe un site internet din alta tara.

De asemenea, unu din doua produse cautate nu a putut fi gasit pe site-urile nationale, inclusiv in Romania, fiind oferit doar de un comerciant din alt stat membru.

"Rezultatele acestui studiu sunt foarte graitoare. Detinem de acum informatii si cifre concrete care indica gradul in care piata europeana unica este nefunctionala pentru consumatorii care apeleaza la comertul online cu amanuntul", a declarat comisarul european responsabil de protectia consumatorilor, Meglena Kuneva.

"Oferte mai bune si o mai mare gama de produse destinate consumatorilor, existente pe vasta noastra piata europeana, se afla la doar un clic de mouse departare. Dar, in realitate, cumparatorii care apeleaza la comertul online sunt inca in mare masura limitati la frontierele nationale", a subliniat Kuneva, care a adaugat ca "trebuie simplificat hatisul legislativ care ii impiedica pe comerciantii online sa-si ofere bunurile in alte tari".

Comisia Europeana a prezentat o comunicare care propune mai multe masuri ce pot fi implementate pentru reducerea complexitatii reglementarilor in domeniu, care descurajeaza in prezent societatile comerciale sa deserveasca consumatori din alte state membre.

In plus, pentru a stimula increderea in comertul online, problemele privind colectarea datelor cu caracter comercial si utilizarea lor pentru a determina profilul consumatorilor si pentru a le adresa oferte specifice vor fi analizate in cadrul unui forum la care vor lua parte partile implicate, a mai anuntat executivul european.