Owen Van Natta, un fost executiv Facebook care l-a inlocuit pe Chris DeWolfe in functia de director executiv al MySpace, a declarat ca reteaua urmareste sa devina o platforma online dedicata muzicii si divertismentului. "Facebook nu este competitorul nostru. Noi ne concentram pe un segment diferit", a declarat acesta.

Schimbarea de directie de la MySpace vine dupa ce site-ul detinut de NewsCorp a cazut in spatele Facebook. In luna septembrie, Facebook a reprezentat mai mult de 58% din traficul online inregistrat de retelele sociale, potrivit companiei de cercetare Hitwise. MySpace, odata cea mai mare retea sociala, a resimtit o scadere a cotei de piata de la 66% cu un an in urma, la 30% in prezent.

Totusi, MySpace continua sa fie unul dintre cele mai vizitate site-uri cu mai mult de 100 milioane vizitatori unici la nivel global in timp ce Facebook are mai mult de 300 milioane de utilizatori.

Directorul executiv vrea sa schimbe statutul MySpace in cea mai mare destinatie online dedicata muzicii. Compania a incheiat un acord cu magazinul online iTunes detinut de Apple pentru a permite utilizatorilor sa cumpere melodii fara a parasi site-ul MySpace. De asemenea, a integrat iLike, o aplicatie pentru muzica, si a lansat Dashboard, un instrument interactiv pentru formatii si cantareti.

Ultimele sase luni au reprezentat o perioada tumultoasa pentru MySpace dupa plecarea lui DeWolfe. Dupa numirea lui Van Natta si a noii echipe de executivi, acestia au lansat o campanie de reducere a costurilor care a determinat concedierea a 30% dintre angajati.