In ultimul timp, Google s-a confruntat cu o competitite din ce in ce mai mare din partea Microsoft, care a lansat motorul de cautare Bing si a incheiat un parteneriat in domeniul cautarilor online cu Yahoo.

Microsoft a anuntat in cadrul evenimentului Web 2.0 Summit acorduri cu retelele Facebook si Twitter, pentru optimizarea serviciului Bing.

Yusuf Mehdi, un executiv al diviziei online a Microsoft, a declarat ca acordurile cu cele doua servicii fac parte din strategia Microsoft de a se diferentia de competitorii sai prin "parteneriate si oferte atractive".

In cadrul aceluiasi eveniment, Google a raspuns la anuntul Microsoft prin dezvaluirea unui parteneriat similar cu Twitter si prin demonstrarea unui nou instrument pentru cautare pe retelele sociale.

Mutarile Google si Microsoft marcheaza o noua faza in batalia celor doi rivali de a construi un motor de cautare mai bun prin adaugarea de noi tehnologii, continut si functii suplimentare. In luna iunie, Microsoft a lansat Bing sperand sa atraga utilizatori de la Google prin oferirea de continut detaliat in segmente ca turism si cumparaturi.

Microsoft a resimtit o crestere a numarului lunar de cautari facute pe site de la lansarea Bing, insa Google conduce detasabil piata cautarilor web. Potrivit comScore, cota de piata a Microsoft in luna septembrie a fost de 9,4%, in timp ce cota detinuta de Google a fost de 64,9%.

Persoane apropiate situatiei au mai declarat ca Google nu urmareste sa obtina venituri din parteneriatele pentru muzica, ci doar sa ramana relevant in piata.

Google a primit lansarea Bing ca pe o serioasa amenintare strategica. In ultimele luni, executivii Google au indemnat echipa de dezvoltare a produselor de cautare online sa inteleaga si sa concureze mai bine cu Bing, potrivit persoanelor apropiate situatiei.

In acest sens, Google si-a sporit eforturile in cautarile privind date financiare, informatii din real-estate si carti.

Axarea pe continut este o schimbare pentru Google, care timp de mai multi ani a reusit sa ramana lider prin detinerea de tehnologii mai bune care faceau cautarile web mai rapide. Potrivit analistilor, Bing poate realiza o cautare online la o viteza asemanatoare. Presiunea care cade acum asupra motoarelor de cautare este cum sa ofere diferite tipuri de continut.