Reprezentantii grupului sunt increzatori in noul sistem de operare, lansat la trei ani dupa aparitia pe piata a Vista avand in vedere efectele pozitive inregistrate ca urmare a versiunilor experimentale testate progresiv de opt milioane de persoane din intreaga lume incepand din ianuarie.

Microsoft, ale carui sisteme de operare sunt instalate pe aproape 90% din PC-urile din lume, aprecia ca "zeci de milioane de consumatori si entuziasti vor intra in istoria Windows", prin participarea la festivitatile de lansare din lume.

In Marea Britanie, reprezentantii grupului spuneau ca au primit mai mult comenzi de pre-rezervare decat editorul ultimului roman despre aventurile lui Harry Potter.

In Franta, grupul se baza pe 5.000 de participanti la festivitatile sale de lansare, pentru care Microsoft furniza o versiune de Windows 7 si un ansamblu de jocuri si autocolante.

De asemenea, in premiera mondiala a fost deschis "Window Cafe" in centrul Parisului. Aceasta zona de experiente si de descoperiri ar urma sa ramana deschisa cel putin pana la Craciun, a declarat directorul general al diviziei pentru consumatori si online a Microsoft Franta, Olivier Marcheteau.

La San Francisco, un club de noapte a fost rezervat pentru aceasta ocazie, care a coincis cu conferinta Web 2.0, in timpul careia invitatii au primit versiunea programului.

In acelasi timp, lansarea programului a coincis cu deschiderea primului sau magazin de vanzare a produselor in Arizona, unde consumatorii pot cumpara console Xbox, aparate de tip walkman, calculatoare si telefoane portabile.

Un al doilea magazin Microsoft ar trebui sa fie deschis in nordul Californiei saptamana viitoare.

Chiar daca analistii din piata sunt sceptici privind impactul lansarii Windows 7, pentru Microsoft aceasta reprezinta o provocare majora, in conditiile in care Windows i-a adus 14,7 miliarde dolari in 2008, respectiv 28% din cifra totala de afaceri, precum si jumatate (10,9 miliarde dolari) din profi