Potrivit celui mai recent raport al Strategy Analytics, vanzarile globale de telefoane mobile ar putea sa creasca in ultimul trimestru din 2009 cu 3% fata de anul anterior si va ajunge la 300 milioane unitati.

"Credem ca va fi prima data cand industria va reveni pe crestere pozitiva dupa patru trimeste de declin ceea ce inseamna sfarsitul recesiunii pentru industria telefoniei mobile", a anuntat compania.

Strategy Analytics a anuntat ca vanzarile globale de telefoane mobile din trimestrul anterior au scazut cu 4% fata de anul anterior, la 291 milioane de unitati, o imbunatatire semnificativa comparativ cu scaderea medie de 11% inregistrata in ultimele trei trimestre.

"Inca odata, rata declinului in scadere fata de trimestrul anterior, sustine increderea noastra ca industria telefoniei mobile revine pe crestere", a anuntat compania.

Dupa mai multi ani de crestere constanta, producatorii de telefoane mobile s-au confruntat de la sfarsitul anului trecut cu o scadere a vanzarilor dupa ce consumatorii si-au redus cheltuielile din cauza recesiunii.

Revenirea este asteptata in toata piata dupa ce aprovizionarea este influentata de competitia din anumite piete si dupa ce increderea consumatorilor s-a imbunatatit, a declarat Neil Mawston, director Stategy Analytics, adaugand ca in 2010 se asteapa la o imbunatatire treptata a pietei.

Nokia isi mentine pozitia de lider cu o cota de piata de 37%, cel mai coborat nivel din primul trimestru din 2007, anunta Strategy Analytics. Samsung ocupa a doua pozitie cu o cota care a crescut la 21%, ajutata de portofoliul atractiv al companiei de telefoane cu ecran tactil. Pe a treia pozitie se afla producatorul coreean LG Electronics cu o cota de 11%, dupa ce vanzarile bune din Europa de Vest au echilibrat evolutia slaba din America de Nord.