„Mi-e greu sa ma gandesc cum ar fi sa vand hi5.com. Nu mi-am pus problema asta pana acum insa, inainte sa analizez cateva chestiuni esentiale, cum ar fi plus valoarea pe care ar aduce-o o tranzactie utilizatorilor retelei sociale sau investitiile pe care le-ar atrage o astfel de actiune, mi-as pune intrebarea: este asta cel mai potrivit lucru pe care il pot face?”, a declarat Yalamanchi (foto) intr-un interviu acordat Wall-Street.

Licentiat in informatica la Universitatea din Illinois – Urbana, Champaign, antreprenorul ezita sa puna un pret pe reteaua care se bucura de o audienta internationala de peste 60 de milioane de utilizatori.

Mai mult, el sustine ca nu este inca pregatit sa vanda, mai ales pentru ca nu considera climatul economic actual ca fiind oportun pentru fuziuni si achizitii.

Criza economica afecteaza pe toata lumea”, a spus Ramu Yalamanchi, chiar daca ea nu pare un impediment in dezvoltarea business-ului hi5.com, date fiind estimarile de crestere a veniturilor si profitabilitatii companiei in 2009 fata de anul precedent – de pana la 40 – 50%.

„Totusi, daca nu ar fi existat aceasta situatie economica nefasta, cred ca am fi crescut in acest an mai mult decat ne-am propus”, a adaugat acesta zambind.

Potrivit fondatorului, problemele cu care se confrunta hi5, in general, se rezuma la nivelul business-ului si tin de modul in care sunt recrutate cele mai potrivite persoane care sa implementeze o strategie viabila.

„Consider ca este o provocare pentru noi sa gasim cei mai buni oameni care sa adopte o strategie viabila, conforma cu valorile pe care le avem.”

hi5.com are o cota de piata de 40% in Romania si se afla in topul primelor 20 de site-uri din lume. „Noi, practic, am construit o platforma care e disponibila in mai multe tari din lume. Iar aceasta platforma este similara in diverse state. In Romania, cred ca am avut un asemenea succes deoarece ne-am intersectat foarte bine interesele si conceptul cu cele ale principalilor utilizatori de hi5, care fac parte din categoria demografica 15-24 ani”, explica Ramu Yalamanchi.

hi5 este a opta retea sociala din lume pe segmentul categoriei de varsta 15-24 de ani, conform datelor prezentate de CEO-ul companiei.

In ceea ce priveste o retea sociala, exista mai multe componente care se concretizeaza in beneficii aduse utilizatorilor, in opinia acestuia. Unul din ele este ca un site social constituie un mediu interactiv, unde oamenii “vin” sa socializeze, sa se distreze, sa se recreeze, sa aiba acces la informatii.

“Iar noi investim mult in business-ul hi5, tocmai pentru avanatajele pe care le ofera mediul in care operam - online. Concludent este faptul ca 60% din forta de munca a companiei se ocupa de dezvoltarea retelei”, arata antreprenorul.

Din veniturile totale ale companiei, 80% provin din publicitate, iar restul - din plati efectuate de utilizatori.
Hi5 este o retea dedicata in principal persoanelor fizice. Insa, potrivit opiniei lui Ramu Yalamanchi, prezenta companiilor in cadrul retelelor sociale reprezinta un “must have”. De ce?

“Pentru ca le face viata mai usoara. De exemplu, ai un CV, dar vrei sa cunosti mai multe informatii despre persoana pe care vrei s-o angajezi. Si ce faci atunci? Ajungi, prin intermediul conceptului de social media, la cunostinte care au acces, la randul lor, la date despre potentialul tau angajat. Ajungi, astfel, prin conexiunile pe care le ai cu diverse persoane, la lucruri la care nu aveai acces pana in momentul respectiv”, exemplifica el.

In plus, Internetul face posibile, in prezent, lucruri care pareau imposibile pana de curand. Iar retelele sociale, in particular, dau posibilitatea oamenilor sa interactioneze mai mult si mai eficient decat o faceau in mod traditional.

Retelele sociale s-au dezvoltat atat de mult in ultimii ani mai ales fiindca rata de penetrate a Internetului a crescut, iar oamenii au fost atrasi de ideea de nou, de posibilitatea de a se juca online, de a avea acces la tot soiul de informatii, la ceea ce fac prietenii lor, considera seful hi5.com.

In cinci ani, Yalamanchi vede a 11-a retea mondiala dupa numarul de afisari la un nivel superior. “Nu pot sa spun cum va arata exact hi5 in cinci ani, insa pot sa afirm ca va fi mai importanta, atat din punct de vedere al serviciilor pe care le ofera, cat si al veniturilor pe care le va genera. De asemenea, va exista un focus mai mare pe partea de gaming. Am observat ca acest segment atrage foarte mult si vom continua sa furnizam utilizatorilor nostri tot mai multe jocuri.”

hi5.com are 11 milioane de utilizatori unici in Europa, dintre care peste 2,7 milioane sunt gameri.

Pentru CEO-ul hi5.com, un model in afaceri este tatal sau, de asemenea antreprenor. “El face afaceri in alte domenii, insa continua sa ramana un model pentru mine. In alti termeni, Steve Jobs este o persoana pe care o admir si o consider un exemplu demn de urmat. Si cred ca sunt si altii de acord cu mine”, afirma el.

In viitor, Ramu Yalamanchi crede ca utilizatorii hi5 vor avea acces la reteaua sociala de pe orice dispozitiv care beneficiaza de o conexiune la Internet (indiferent ca vorbim de telefon mobil sau televizor, prin servicii de tip IPTV).

hi5.com a vandut luna trecuta, pe partea de branding, in jur de 35 de milioane de afisari, doar in Romania. Reteaua inregistreaza peste 50 de milioane de utilizatori unici/luna.