Prin acest anunt, Sony urmeaza tendinta lansata de producatorul american de computere Apple cu serviciul online iTunes. Executivii Sony nu au specificat cand va fi lansat Sony Online Service si nu au oferit mai multe detalii legate de acesta. Magazinul online, anuntat in cadrul unei conferinte sustinuta de companie la Tokyo, este menit sa conecteze produsele Sony de libraria de continut digital pe care o detine.

Strategia de dezvoltare a soft-urilor sub marca Sony a fost misiunea directorului executiv Howard Stringer de la venirea sa la conducerea Sony in 2006. Cunoscuta pentru produse ca televizoarele Bravia, player-ele de muzica Walkman si camerele foto Cybershot, Sony nu are reusit sa foloseasca soft-urile in avantajul sau. Analistii considera ca lansarea unei platforme pentru a vinde o gama de continut si servicii online este cea mai buna alegerea a Sony pentru a-si imbunatati operatiunile.

In urma cu patru ani, Stringer l-a angajat pe Tim Schaaff, unul dintre subordonatii lui Steve Jobs, director executiv Apple, pentru a conduce divizia de dezvoltare software. Dupa ce a intampinat rezistenta din partea inginerilor hardware, Stringer a anuntat o revizuire a management-ului in luna februarie numind o generatie de manageri mai tanara care sa sustina dezvoltarea.

Executivii Sony au refuzat sa spuna cat planuiesc sa investeasca in noul serviciu online. Kazuo Hirai, vice-presedinte pentru produse si servicii de retea, a anuntat ca serviciul ar putea fi bazat pe platforma PlayStation Network. Hirai a declarat ca Sony Online Service va creste valoarea terminalelor produse de companie, care, de asemenea, va creste valoarea brandului.

Sony va incerca sa se diferentieze de serviciul iTunes. De exemplu, utilizatorii vor putea sa adauge continut de pe camera de filmat sau poze din camera digitala pe contul online personal. De asemenea, Sony intentioneaza sa permita dezvoltatorilor de software independenti sa creeze aplicatii pentru serviciu la fel cum face Apple pentru iPhone.