Friendster, care a predat stafeta site-urilor Facebook si MySpace in spatiul retelelor sociale, a fost fondata in 2002. La scurt timp, Friendster a pierdut teren in fata altor site-uri de retele sociale in Statele Unite. In prezent, Friendster este cel mai utilizat in Asia, de unde provin mai mult de jumatate din cei 100 de milioane de utilizatori inregistrati.

In luna iulie, site-ul TechCrunch a evaluat Friendster la 210 milioane dolari, dupa ce Facebook a fost evaluata la 10 miliarde dolari.

Richard Kimber, directorul executiv al Friendster, a declarat ca Morgan Stanley a fost angajata pentru a gestiona tranzactia.

Friendster, ca si Facebook, se confrunta sa gaseasca o strategie activa de a obtine profit. Compania a facut recent un rebranding al site-ului, prin care urmareste audienta tanara si isi va muta sursa de venituri de la publicitatea online la sisteme de micro-plati.

In urma cu sase ani, Friendster a primit o oferta de preluare din partea Google in valoare de 30 milioane dolari.

Tencent Holdings, cea mai mare companie de Internet din China dupa valoarea pe piata (35 miliarde dolari), a fost printre ofertanti, in timp ce si Facebook s-a aratat interesata, dar a retras oferta din cauza problemelor de competitie si proprietate intelectuala.