Cifrele arata ca 56% dintre vanzarile mondiale ale eBay sunt incheiate la un cost stabilit de vanzator, depasind numarul de preturi decise prin licitatie.

Aceasta cota marcheaza progresul site-ului, unul dintre cele mai vizitate din lume, de cand a inceput in 1995 ca un serviciu online de schimb intre utilizatori.

eBay, care in urma cu un an a vandut bunuri in valoare de 65,2 miliarde dolari, a atras importante companii care vand online la preturi fixe. Marii retaileri, ca Tesco si Wal-Mart, folosesc site-ul ca o modalitate suplimentara de a spori vanzarile.

Schimbarea de la modelul de licitatii reflecta tendinta de renuntare la modelul de licitatii, dupa ce utilizatorii nu mai au rabdare sa caute articolele pe care si le doresc.

"In urma cu zece ani, licitatiile erau interesante, era o modalitate de a intra in contact cu oamenii, pentru a avea o noua experienta. Zece ani mai tarziu, acest eBay a devenit un spatiu in care oamenii vor sa fie rapizi si eficienti", a declara Richard Kanareck.

In general, vanzarile prin licitatii au continuat sa creasca, in timp ce vanzarile cu pret fix au explodat. Compania se asteapta ca aceasta tendinta sa continue si in urmatoarea perioada.

Site-ul a obtinut profituri semnificative prin perceperea unui comision pentru fiecare articol disponibil pentru vanzare, desi recesiunea a muscat din veniturile acesteia.