Desi incearca sa isi faca loc pe o piata globala dominata de telefoane single SIM, terminalele mobile care permit utilizarea a doua cartele intr-un singur aparat se bucura de succes, potrivit WND Telecom, producator de telefoane dual SIM lansata in Romania la sfarsitul anului trecut. Afla cum s-a descurcat compania pe piata locala in anul care se apropie de final intr-un interviu cu Mihail Purcarea, CEO-ul WND.
Lansarea pe piata romaneasca a companiei sud-coreene este strans legata de un moment important care a avut loc in plan mondial – intrarea in criza economica.

Chiar daca discutiile cu retailerii de telefoane prezenti in Romania au inceput in luna august a anului trecut, a fost nevoie sa mai treaca cateva luni pentru ca WND Telecom sa demareze propriu-zis activitatea pe piata locala.

“Cel mai dificil moment pe care l-am intampinat de cand am intrat pe piata s-a legat de intrarea WND in parteneriat cu retelele de retail de telefoane. A trebuit sa ducem o lupta grea pentru a ca retailerii sa ne accepte. Insa perioada in care ne-am lansat si modul in care ne-am pozitionat – ca si vendor de produse fiabile, cu telefoane la preturi de peste 800 lei – au reprezentat niste puncte strategice”, a declarat Mihail Purcarea (foto), CEO-ul reprezentantei locale a WND Telecom.

Initial, telefoanele WND au fost vandute in cateva magazine specializate, precum Germanos, Fonomat, Arsis, Eurogsm sau Flanco. In prezent, compania a semnat un acord de distributie cu o firma care are acoperire nationala.

Deocamdata, singurul operator de telefonie mobila cu care WND colaboreaza in mod direct este Cosmote. In ceea ce priveste restul jucatorilor din piata locala de telefonie mobila, Purcarea a spus ca au existat discutii cu ei, dar ca nu s-a luat efectiv nici o decizie.

“Am discutat cu ei, insa nu am ajuns la nici o concluzie pana acum. Pe de o parte, operatorii s-au aratat interesati de tehnologia pe care o ofera acest gen de telefon, dual SIM, insa concomitent, ei au fost reticenti”, a sustinut seful companiei.

Segmentul de dual SIM este inca unul nou pe piata romaneasca, dar in continua crestere, potrivit acestuia. WND Telecom a vandut in acest an peste 10.000 de unitati de terminale mobile, din care 3.000 de unitati au fost livrate din gama lansata in urma cu aproximativ doua luni.

“Piata de telefoane dual SIM trebuie sa se formeze, este inca la inceput. Din punctul meu de vedere ea va incepe sa se dezvolte de indata ce primii producatori de telefoane mobile vor lansa astfel de modele”, explica Purcarea.

Daca piata de telefoane mobile a scazut in 2009, potrivit reprezentantului WND, filiala locala a producatorului coreean de dual SIM-uri a reusit sa scape de declinul inregistrat in industria telecom.

Ce crede Mihail Purcarea ca trebuie facut pentru a revigora piata? “Operatorii ar trebui sa fie mai deschisi, vin vremuri grele si trebuie sa ne adaptam. Trebuie sa invatam sa acceptam si alte tehnologii, care nu ne avantajeaza in mod vadit, cum sunt telefoanele care permit utilizarea a doua SIM-uri intr-un singur telefon.”

Fata de 2008, in acest an telefoanele care permit utilizarea a doua cartele intr-un singur aparat au cunoscut cresteri spectaculoase la nivelul vanzarilor.

“In ultima luna din an estimam ca vom vinde de trei ori mai mult decat am vandut in decembrie 2008. Referitor la 2010, pot doar sa spun ca vom avea rezultate mai bune decat vom avea pe finalul anului curent, mai ales pentru ca ne vom diversifica portofoliul de produse. La anul vrem sa ajungem pana la final la 6.000 unitati vandute/luna. Credem ca e posibil acest lucru, daca tinem cont de faptul ca anul acesta in aproape trei luni am vandut 3.000 de unitati dintr-un singur model de telefon.”

In februarie, WND va lansa o noua gama de telefoane. Compania ia in calcul si lansarea unor echipamente adiacente din zona IT (netbook-uri, telefoane cu GPS incorporat), precum si smartphone-uri, care nu vor fi lansate mai devreme de T3 sau T4.

Romania, poarta unui producator coreean de telefoane dual SIM in Europa

Reprezentanta WND din Romania este singura din Europa, iar de aici se va face extinderea companiei pe intregul continent.

“Am vrut sa ne extindem mai devreme, insa gama de terminale este restransa inca. Vrem sa crestem si sa ne dezvoltam pentru a putea satisface cerintele consumatorilor de pe intre continentul. Deja suntem in discutii cu retaileri din Spania, Italia si Germania si vom fi prezenti acolo in cateva luni”, a spus Mihail Purcarea.

De celelalte tari din Europa se va ocupa, in mare parte, CEO-ul companiei si directorul WND de vanzari. “Deocamdata suntem in discutie cu anumite retele de magazine, care pot asigura si service-ul telefoanelor. Ne este mai usor sa intram in tarile din Vest decat in cele din regiunea balcanica”, a mentionat el.

WND a vandut milioane de unitati in lume, chiar daca nu este o companie cunoscuta in Romania si Europa. Din 2010, functionalitatea si design-ul telefoanelor produse de sud-coreeni vor fi dictate si de recomandarile facute de echipa din Romania, care va superviza practic operatiunile de pe continentul european, cand ele vor fi lansate.

Compania estimeaza ca, daca lucrurile merg cum a planuit in decembrie, va fi pe profit. “Noi nu ne bazam insa pe asta, insasi intrarea noastra in piata a fost gandita de la inceput ca o investitie pe termen lung”, arata seful producatorului de telefoane cu doua fete din Romania.

Pe plan local, WND Telecom are 10 angajati. Daca volumul de munca va creste in anul care urmeaza, se va mari si numarul salariatilor.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri