“Deoarece efectele crizei economice sunt in continuare prezente in strategiile de investitii ale companiilor pentru primul semestru, solutiile cele mai cautate in 2010 vor fi, ca si anul trecut, acelea care aduc o reducere a costurilor”, a declarat pentru Wall-Street Ciprian Baranga (foto), director de marketing si vanzari Epson Romania si Bulgaria.

Anul trecut a fost unul greu pentru intregul domeniu IT, sustine Baranga. Intrucat este strans legata de evolutia generala a acestui sector, piata de imprimare a inregistrat si ea o scadere similara nivelului mediu, adica cu aproximativ 40-50%.

Daca in 2008 piata echipamentelor de imprimare era estimata la un volum de 700.000 de unitati, in anul precedent, potrivit reprezentantului Epson, nu s-a depasit un volum de 350.000 – 400.000 de unitati.

In ceea ce priveste numarul de unitati de imprimante vandute de companie, directorul de marketing si vanzari precizeaza ca nu sunt detinute inca date exacte cu privire la rezultatele anului trecut. “Estimam insa ca vanzarile brandului Epson se aliniaza tendintelor pietei din anul care s-a incheiat.”

In contextul crizei, compania si-a adaptat strategiile de vanzare noilor conditii de piata. In afara de diminuarea nivelului de consum care se manifesta la nivel general, Epson nu intampina dificultati majore. Chiar si in acest sens, incearca sa se adapteze tendintelor si sa “croiasca” noi oferte, in functie de cerintele consumatorilor.

Pentru anul in curs, Baranga nominalizeaza o idee in categoria “asteptari”: “Ca toate celelalte branduri din domeniul IT, ne-am dori relansarea investitiilor din domeniul public.”

In plus, el inainteaza un obiectiv surprinzator intr-o piata incerta cum este cea actuala, si anume cresterea cotei de piata pe toate segmentele de produse cu cel putin 5%.

Referitor la tendintele anului in piata de imprimare, directorul de marketing si vanzari al Epson spune ca utilizatorii business vor ramane in cautarea unor solutii care sa genereze costuri cat mai mici si sa aduca un plus de eficienta nu doar pe termen scurt, ci si pe termen mediu sau lung. “Consumatorii casnici vor cauta, la randul lor, echipamente care sa aiba un ciclu de viata mai lung, sa ofere o calitate superioara a printurilor si sa aiba un pret atractiv, asa cum s-a intamplat si anul trecut”, explica el.

De anul trecut, echipa Epson include doi noi colegi. Pentru moment, compania nu are in vedere extinderea numarului de angajati sau realizarea anumitor investitii.