„Anul trecut nu a fost asa de rau pe cat credeam la inceputul lui 2009, dar spre sfarsitul anului am inceput sa fim si noi afectati. Clientii cauta solutii mai ieftine si renunta la calitate, iar, pe de alta parte, noi simtim la incasari, facem presiune pe unii clienti pentru ca acestia sa isi plateasca datoriile”, a declarat, pentru Wall-Street, managerul Hostway Romania, care anul trecut a avut afaceri de 920.000 de euro, fata de in jur de 860.000 de euro in 2008.

Chiar daca cifra de afaceri a crescut usor, veniturile din serviciile de hosting s-au dublat in 2009, cu o pondere de 95% din cifra de afaceri, restul fiind reprezentat de segmentul de cercetare.

Hostway a trecut anul trecut pe profit, dupa ce in 2008 avea pierderi de circa 160.000 de euro, conform Ministerului de Finante.

Filiala locala lansata in martie 2006 de compania americana Hostway, dupa achizitia a trei companii mai mici, a inceput sa lucreze de curand cu unul dintre cei mai mari retaileri electroIT online. Printre cei mai mari clienti ai Hostaway se numara BRD, Trilulilu, GSP TV, Cancan, Realitatea-Catavencu si National Geographic Channel Romania.

„Anul acesta a inceput destul de prost. Nu ma sperie faptul ca au plecat clienti, ci lipsa puterii de cumparare a clientilor, iar cei care nu platesc afecteaza serviciile pe care le oferim per ansamblu. Clientii mari nu au vrut reduceri, dar cei mici care vor reduceri ameninta ca vor merge la concurenta”, spune Flaviu Radulescu (foto).

Printre competitorii Hostway se numara GTS Telecom, Romtelecom, Vodafone si jucatori mai mici precum Simpliq, Webfactor si eGazda.

Chiar daca spune ca anul trecut a fost unul dificil in care compania s-a confruntat si cu intrarea in insolventa, potrivit lui Flaviu Radulescu, greul va veni abia in 2010.

La inceputul lui ianuarie compania a iesit din insolventa prin castigarea recursului, dupa ce, in primavara 2009, Hostaway a ajuns in aceasta situatie dintr-o greseala administrativa, dupa cum spune managerul.

Anul trecut, S&T Romania, cel mai mare integrator de solutii IT pe piata locala, a cerut insolventa companiei pentru neplata unei datorii, iar pentru ca Hostway nu a depus la timp actele prin care sa nege ca nu pot plati suma, judecatorul a decis intrarea in insolventa a firmei.

Pentru 2010, Radulescu spera ca firma sa isi majoreze afacerile cu in jur de 9%, fiind posibila chiar o crestere de 20%, insa totul depinde de felul in care va evolua piata de publicitate online, aceasta influentand direct dezvoltarea clientilor Hostway.

“Daca clientii nu cresc nu vom creste nici noi cat ne-am dori. Clientii nostri traiesc din publicitatea online si daca nu este publicitate nici ei nu se dezvolta si nici noi”, spune managerul.

Anul trecut, piata de publicitate online era estimata la 13 milioane de euro, fata de 16 milioane de euro in 2008, conform datelor agentiei Initiative Media.

Cu toate ca piata de hosting evaluata la 6-7 milioane de euro in 2009 nu mai inregistreaza cresterile de doua cifre de la an la an dinainte de criza, Radulescu afirma ca pentru a-si mari numarul de clienti va investi 200.000 de euro in echipamente in primele trei luni ale anului si totodata isi va mari echipa de 32 de angajati cu inca patru sau cinci persoane.

“Inainte aplicau 3-4 oameni pentru un post, acum aplica 300 de persoane, dar pentru ca sunt mai multe interviuri este mai greu de ales pentru ca a crescut calitatea”, afirma Radulescu.

Anul trecut compania a lansat Blogway, o platforma prin care vindea servicii pentru bloggeri, Radulescu estimand ca pana la finalul 2009 va ajunge la vanzarea de 10.000 de pachete de servicii. Oficialul nu a dorit sa spuna numarul de pachete vandute, dar a spus ca datele vor fi prezentate in aceasta luna, la un an de la lansarea campaniei.

Firma ofera intre 8 si 14 februarie gratuit timp de un an bloguri cu domeniul .ro, gazduire, teme profesionale si e-mail, serviciile adresandu-se celor care au un blog de cel putin trei lunii si au scris pe blogul respectiv minim un articol pe saptamana.