Astfel, site-ul va fi un instrument care va permite utilizatorilor sa cumpere in functie de recomandarile facute de alti utilizatori, dar si de specialistii Orange care isi vor publica opiniile despre produse si vor raspunde la intrebari.

Opiniile (review-urile) pot fi consultate atat pe site-ul dedicat, cat si in dreptul fiecarui produs din magazinul online. Site-ul va gazdui inclusiv prezentari ale unor produse care urmeaza sa fie lansate de catre Orange.

"Prin lansarea aplicatiei de review-uri de produse ne dorim sa incurajam in continuare interactiunea directa intre vizitatorii si utilizatorii magazinului online si sa imbunatatim experienta clientilor nostri. Feedbackul oferit de cei care au testat deja anumite produse va avea o contributie majora in procesul de documentare pe care il parcurg clientii inainte de a cumpara online”, a declarat Robert Anghel, Online Marketing Manager Orange Romania.

Oficialii operatorui au afirmat pentru Wall-Street ca in prima luna estimeaza in jur de 1.000 de review-uri publicate de aproximativ 800 de utilizatori.

In urma cu cateva luni, Julien Ducarroz, directorul comercial pe segmentul business to consumer al operatorului vorbea despre aparitia unor astfel de site-uri care sa compare produsele oferite de diferiti comercianti.

„Cred ca din ce in mai multi cauta online atunci cand cumpara offline, probabil nu vor face acest lucru in privinta unei inghetate, dar vor face acest lucru in privinta electronicelor”, spunea Ducarroz in toamna 2009.

De exemplu, 44% dintre internautii romani folosesc internetul ca principala metoda de informare atunci cand isi cumpara telefoane mobile si accesorii pentru acestea, potrivit companiei de cercetare poloneze Gemius Research.

Utilizatorii cu cele mai multe review-uri si comentarii vor primi cupoane de reducere la cumpararea de servicii si produse din magazinul online, valoarea lor fiind intre 5 si 100 de euro cu TVA inclus.

In functie de numarul de puncte acumulate, utilizatorii se pot situa pe unul dintre urmatoarele niveluri: junior, stagiar, senior sau specialist, numarul de vouchere disponibile pentru fiecare nivel fiind anuntat pe site la inceputul fiecarei saptamani.


In jur de 50% dintre internauti au folosit internetul macar o data pentru cumparaturi online, mai mult cu 22% fata de 2006, iar 96% dintre utilizatorii romani de internet sunt constienti de posibilitatea de a cumpara online. Doar 3% dintre ei nu ar face achizitii prin internet.

Aceste site-uri vor deveni o necesitate pe masura ce piata de comert online va creste, la nivel global potentialul ei fiind de a se majora de la 100 de miliarde de euro in 2008 la 200 de miliarde de euro in 2014, conform unor date prezentate de Google.

In Romania, piata de e-commerce ar putea ajunge in acest an la 350 de milioane de euro, fata de 225-250 de milioane anul trecut, estimeaza Marius Ghenea, unul dintre cei mai importanti investitori in comertul online.
.