Transportatorul national de electricitate Transelectrica a generat aproape 80% din businessul de 10,5 milioane de euro din 2009 al operatorului de telecomunicatii Teletrans, companie in care si este actionar unic de la infiintarea acesteia in 2002.
Veniturile Teletrans in lei au crescut cu 22,6% fata de 2008, cresterea depasind asteptarile initiale de majorare a businessului cu 10%, potrivit companiei. In euro, compania a crescut cu in jur de 7% de la 9,8 milioane de euro in 2008, conform Ministerului de Finante.

”Vorbim de o evolutie ascendenta nu doar a veniturilor, ci si de o extindere a portofoliului de clienti si a vizibilitatii Teletrans in piata, de o incredere mai mare din partea unor companii pentru serviciile pe care le oferim si cu care ulterior am incheiat contracte. Unul dintre obiectivele noastre declarate pentru 2009 a fost si cresterea flexibilitatii fata de clienti, masura ce se impunea avand in vedere contextul economic”, a declarat intr-un comunicat trimis de companie Horia Hahaianu (foto), director general Teletrans.

Intrebat de Wall-Street care a fost profitul net pe 2009, managerul nu a dorit sa declare valoarea acestuia, dar a precizat ca anul trecut compania a obtinut profit. In 2008, Teletrans a avut castig de aproximativ un milion de euro.

Desi anul trecut operatorul si-a marit cu 30% numarul de clienti independenti de Transelectrica, transportatorul de electricitate continua sa insemna o pondere importanta din afaceri, in 2009 procentul fiind similar celui din 2008 de circa 80%, dupa cum a declarat directorul general Teletrans.

“A crescut intr-adevar numarul clientilor independenti insa si volumul de servicii prestate catre toti clientii, inclusiv Transelectrica, a fost mai mare, motiv pentru care raportul s-a pastrat. Printre clientii nostri se numara operatori telecom, furnizori de servicii de internet si companii de utilitati. In 2010 dorim sa ne extindem portofoliulde clienti. Prin serviciile furnizate, ne adresam atat operatorilor mari cat si celor mici si mijlocii, furnizorulor de internet, companiilor de utilitati prin solutii specifice, dar si clientilor corporate”, a explicat Hahaianu.

Aproximativ 70% din venituri au fost obtinute din serviciile de transport de fluxuri de date, restul provenind din serviciile de internet si informatica de proces.

Pentru 2010, obiectivele managerului companiei sunt controlul costurilor, reluarea investitiilor in concordanta cu cerintele pietei si implicarea in proiecte strategice nationale, precum ECIS (European Cyber-security Integrated System) si CERT (Computer Emergency Response Team).

Managreul operatorului estimeaza o mentinerea a pietei de telecom la nivelul atins in 2009, cand potrivit arbitrului telecom piata de comunicatii electronice a scazut cu 20% la patru miliarde de euro.

“Ianuarie a fost o luna fara surprize prea mari, dar totusi 2010 va fi un an dificil prin prisma competitivitatii pietei telecom din Romania”, a mai spus acesta.

Compania care are reprezentante in 32 de judete are in prezent 240 de angajati, fata de aproape 230 la finlul lui 2008.

Inca nu s-a stabilit daca si masura in care va fi afectata si societatea Teletrans de disponibilizarile anuntate la nivel guvernamental. Suntem in discutii pe acest subiect. Anul trecut am lucrat la eficientizarea activitatii. Pentru 2010, un aspect important va fi corelarea preturilor furnizorilor nostri la dinamica pietei, dar ne propunem si reluarea investitiilor in retea, in functie de cerintele pietei”, a mai declarat acesta pentru Wall-Street.

Teletrans are acces la reteaua de fibra optica in peste 110 locatii si legaturitransfrontaliere cu Ungaria, Bulgaria, Serbia.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri